STRUČNJAK O STRAŠNOJ NESREĆI: Je li uzrok bio mikronsan ili zdravstveno stanje?

Foto: Davor Pongracic / CROPIX

Doc. dr. sc. Rajko Horvat s Fakulteta prometnih znanosti za HRT se osvrnuo na prometnu nesreću koja se dogodila na autocesto A4.

“Jedan od mogućih uzroka je mikrosan, ako je tehnički bio ispravan autobus. Mikrosan traje od jedne do trideset sekundi, 36 metara u sekundi prođe takvo vozilo i naravno da je to bio uzrok slijetanja”, rekao je.

Drugi uzrok može biti zdravstveno stanje, no Horvat je istaknuo kako treba prepustiti stručnjacima koji obavljaju obdukciju je li vozač imao neko drugo zdravstveno stanje koje je dovelo do toga da nije bilo reakcije.

Horvat je rekao da ako je tahograf uništen, postoje kartice koje vozači moraju imati uz sebe te se iz njih može iščitati određen dio podataka.

“Proizvođač koji proizvodi tahografe nije da ne može i iz oštećenog tahografa pročitati podatke jer vjerojatno podaci koji su zabilježeni, ako nije centralna memorija uništena, iz njih se može izvući podatke”, rekao je.



Naglasio je da je Ministarstvo prometa zaduženo sa svojim inspektorima za kontrolu rada i vremena odmora vozača.

“Već nekoliko puta na takvim nesrećama ne pojavljuje se ministar nadležan za promet što je njegova dužnost. Oni moraju nadzirati rad takvih posada. Nije se uzelo u obzir da se takve nesreće događaju uglavnom ujutro. Naravno da će inspektor iz ministarstva naglašavati da su obavili određen broj nadzora i kaznili određen broj vozača, isto tako će ih policija sa svojim podacima poduprijeti, ali krucijalno je – u kojem vremenu oni to obavljaju. Mi smo turistička država i država tranzita i možemo očekivati da će se to događati. Inspekcijski nadzor treba usmjeriti vremenima kad se mogućnost takve nesreće češće pojavljuje”, rekao je.

Osvrnuo se na kvalitetu cesta u Hrvatskoj za koje kaže da su građene od 1995. godine pa sve do 2006. godine kada se većina autocesta zaokružila od našeg istoka do juga.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI