Znate li prepoznati kvalitetno maslinovo ulje!? Ne padajte na etikete i na ove zablude!!

Instagram

Međunarodne konvencije kažu kako se kvaliteta maslinova ulja određuje na temelju kiselosti, a najcjenjenije je ekstradjevičansko kod kojeg udio kiselosti ne prelazi 0,8 posto, a dobiveno je hladnim prešanjem najbolje kvalitete dozrelih maslina. No, znalci tvrde kako etikete puno govore, ali čovjek nikada ne treba zaboraviti svoje grlo, oči i nos jer  ‘ekstradjevičansko’, ‘djevičansko’ ili ‘rafinirano ulje’ predstavlja tek postupak proizvodnje. Tekuće zlato Mediterana mora biti malo ‘žuko’ jer dobro je ako grlo osjeti blagu gorčinu i pikantnost. Opet ne smije imati prejak miris i okus jer je to znak užeglosti, ali valja ako oni podsjeća na voće (jabuke, kivi..), povrće (artičoke, rajčice..) ili svježe pokošenu travu, lišće, ili ako mirisa uopće nema.

Nije pravilo, ali ulje jačeg okusa i mirisa bolje je koristiti za prženje i pečenje riba i mesa, a ona blažeg okusa i voćnog mirisa za salate i dodavati na već gotova jela ili za spremanje slastica. No, velika je istina da će bez maslinova ulja čak i zubatac bačen na gradele ili oslić na lešo imati siromašan okus.

Uobičajena je zabluda da se kuhanjem ili prženjem gube ljekovita svojstva, a činjenica je da se maslinovo ulje ne razgrađuje brzo poput ostalih ulja, a biološki aktivne kiseline ostaju stabilne prilikom grijanja te se nutritivna vrijednost ne mijenja.

Legende o ljekovitim svojstvima maslinova ulja kolaju među starima još od davnina, a u zadnjih desetak godina su i znanstveno potvrđene. Bez obzira na to što raste na škrtom tlu, boreći se sa sušom i vjetrom, niska, kvrgava i ispucana maslina, otporna je čak i na truljenje, a može poživjeti i tisuću godina. Ona je dobar izvor nezasićenih masnih kiselina, naročito oleinske kiseline koja snižava LDL, odnosno loš kolesterol koji može začepiti krvne žile, a ne utječe na količinu dobrog HDL kolesterola koji čisti arterije.

U kombinaciji s vitaminom E, sterolima i polifenolima, lecitinom i karotenom, maslinovo ulje smanjuje rizik od ateroskleroze, sprečava neke vrste karcinoma i oksidaciju masti u organizmu, nastanak žučnog kamenaca, srčanih oboljenja, čira na želucu i dvanaesniku, pretilost, pozitivno djeluje u prehrani dijabetičara, ima protuupalna svojstva, smanjuje simptome astme i reume te štiti od sunca.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI