Sve što morate znati o spavanju! Usvojite ovu naviku i nećete moći vjerovati koliko ćete se bolje osjećati

Studija pokazuje da popodnevni odmor smanjuje krvni tlak i vjerojatnost da u starijoj dobi doživimo srčani udar. Popodnevni drijemež ne samo da poboljšava naše raspoloženje nego može pomoći i da živimo duže.

Rezultati ukazuju na to da spavanje od 20 minuta smanjuje vjerojatnost da u zrelijim godinama doživimo srčani udar.

Istraživanje u bolnici Asklepieion u grčkome gradu Vouli provedeno je uglavnom na starijim ljudima, ali svima nam može biti korisno ako “odmorimo oči” tijekom dana.

“Drijemanje je lako i praktično ništa ne košta”, kaže kardiolog Manolis Kallistratos koji je proveo istraživanje.

“Prema našim saznanjima, tko ima luksuz da može odrijemati preko dana, to mu može pomoći u problemima s visokim tlakom”, dodaje.

Zašto imamo noćne more

Njegova ispitivanja pokazala su da 20-minutno spavanje preko dana u prosjeku smanjuje pet milimetara živina stupca (tako liječnici mjere krvni tlak), što je isto kao nakon doze lijeka za snižavanje tlaka. Zato bi svi trebalo da se potrudimo da kvalitetnije drijemamo preko dana.

Kada treba odspavati?

Niste pospani samo zbog obilnog sendviča koji ste pojeli za ručak. Popodnevni odmor upisan nam je u DNK. “Zapravo, to se događa zahvaljujući malim alarmima, odnosno signalima koji dolaze iz unutarnjeg biološkog sata koji regulira san i javu”, rekao je dr. Guy Meadows iz Škole za snove.

Kaže da su tisućama godina ljudi drijemali na podnevnu suncu i da je to “usađeno u čovjekov dnevni ritam”. To je naš 24-satni biološki sat. “On uvijek radi, bilo da je u borbenom ili letačkom režimu, kad smo na poslu ili u školi. Kad malo odrijemate, prebacuje se na drugi način rada – u režim odmora ili probave”, dodaje.

“Sve je to lijepo, ali ja imam posla”

Popodnevni odmor zvuči kao odlična ideja ako ste kod kuće, ali nije baš jednostavno kad ste okruženi kolegama. Ako pak, pronađete mirno mjesto za odmor to vam može pružiti više nego što možete zamisliti.

“Samo sjedenje sa sklopljenim očima može biti vrlo korisno”, kaže doktor Meadows. “To može biti u nekoj maloj prostoriji ili, u najgorem slučaju, u toaletu. Bitno je samo da odsjedite desetak minuta”.

U ljetnim mjesecima, on preporučuje da se izađe u park i sklope oči. Samo se sjetite da podesite alarm za buđenje za povratak na posao.

“Kada plitko spavamo, nismo ni svjesni spavamo li ili ne. Važno je da znate da postoji ta mogućnost. Čak i da ne zaspite, godit će vam”.

Ne spavajte predugo

Doktor Meadows kaže da je 10 do 20 minuta sna idealna mjera popodnevnoga drijemanja. “Ako spavate duže od 20 minuta, čvršće ćete zaspati i onda će vam biti teže da se probudite pa ćete se osjećati mnogo gore”, napominje.

Jaka kava nije zamjena za san

Meadows kaže da nam je za “spavački pogon” potrebno da budemo budni 16 sati, a da noću spavamo oko osam. “Poslije 10 ili 11 sati spavanja osjećate se umorno. To je hipnotizirajući osjećaj jer ste ubrzali taj pogon”, tvrdi on.

“Kofein radi drukčije. On utječe na dijelove mozga u kojima su kemijske supstance koje potiču spavanje i privremeno ih maskira”. To je kratkoročno rješenje, ali kofein, iz kave koju popijete tijekom dana, nekad ostane u vašem organizmu i 12 sati nakon toga.

Zato svi lijepo spavajte.

 

Facebook Comments

Loading...
DIJELI