Stručnjakinja za spavanje odgovara na ‘vječno pitanje’: Koliko nam je doista potrebno sna?

Spavanje je prirodno stanje promijenjenog stanja svijesti (reducirane svijesti), koje se u čovjekovu životu izmjenjuje sa stanjem budnosti. Stadiji spavanja i budnosti izmjenjuju se pravilno i ciklički, tj. predstavljaju jedan od značajnih bioloških ritmova. Općenito, spavanje se opisuje kao stanje relativnog mirovanja organizma, a fiziološki gledano, ono se određuje kao stanje smanjene integracijske funkcije živčanog sustava.

Britanska psihologinja dr. Nerina Ramlakhan, stručnjakinja za spavanje s King’s Collegea u Londonu, kaže da su odlasci na spavanje prije ponoći itekako bitni za dobar san. Prema njezinim tvrdnjama, najbolje bi bilo zaspati 90 minuta prije ponoći jer je ljudsko tijelo tada najspremnije za punjenje baterija. Svaka stanica u ljudskome tijelu povezana je s pomjeranjem Mjeseca i Zemlje.

U našem se mozgu nalazi cirkadijalni ritam, odnosno unutarnji sat koji u 24 sata balansira između pospanosti i budnosti u pravilnim intervalima. On prima informacije o svjetlosti koja dolazi preko optičkog živca u mozak i upravlja biološkim ritmovima poput lučenja hormona, reguliranja temperature i neurološke aktivnosti.

“Najpoželjnije je spavanje u trajanju od sedam do devet sati”, savjetuje dr. Ramlakhan.

Facebook Comments



loading...
Loading...
DIJELI