Skupe pogreške u prehrani ne ispravljajte ‘čarobnim pilulama’!

Matičnjakovo repičino hladno prešano ulje nema štetnih heksana koji oštećuju gušteraču, a i jedan su od krivaca za pandemiju dijabetesa. To je ulje dobar izvor omega 3-6-9 masnih kiselina, a njihov dobar omjer jamči život bez upalnih procesa

Znate li da je jedna od tajni uspješnosti mediteranske dijete u ravnoteži višestruko nezasićenih masnih kiselina? Naravno da se ova dijeta zasniva na maslinovom ulju, blitvi, raštiki i ribi. Zašto je ovo važno? Ako skuhate samo blitvu i krumpir i prelijete ih kvalitetnim maslinovim uljem u svoj organizam unijet ćete samo omega-6 i omega-9 masne kiseline. Njih ionako imamo previše i na taj način one djeluju prouupalno (a ne protuupalno). Protuupalno bi djelovala omega-3 (alfa-linolenska višestruko nezasićena masna kiselina) i njeni derivati EPA i DHA, koje najviše ima u plavoj ribi. Znači, u svemu, pa i u mediteranskoj dijeti, važan je omjer omega masnih kiselina. Raštiku i blitvu ćete naravno skuhati, a ribu je najbolje ispeći na gradelama, jer tako ne moramo koristiti industrijska ulja puna zasićenih masnih kiselina koja djeluju prouupalno.

Blagotvorno djelovanje Matičnjakovih ulja

Ako ribu pečete u tavi, jedino ulje koje Vam preporučujemo je hladno prešano ulje uljane repice s dobrim omjerom omega 3-6-9 višestruko nezasićenih masnih kiselina. Prije dvadeset godina ovo ulje nije bilo popularno zbog loših eruka kiselina, ali sorte uljane repice koje se kod nas već dugi vremenski period siju su bez ovih štetnih nutrijenata. Na taj je način repičino hladno prešano ulje – koje izdržava relativno visoku temperaturu pečenja od oko 280 stupnjeva Celzijevih bez stvaranja štetnih transmasti, osim što nema štetnih heksana koji izravno oštećuju gušteraču i jedan su od krivaca za pandemiju dijabetesa – dobar izvor omega 3-6-9 masnih kiselina. Dobar omjer ovih masnih kiselina jamči i život bez upalnih procesa. Upalni procesi su dobri ako traju 3 do 7 dana, ali problem je ako postanu kronični jer se onda javljaju razni gastritisi, artitrisi, dermatitisi i drugi –itisi, a najgore od svega je što takvi dugotrajni upalni procesi dovode do mnogo ozbiljnijih zdravstvenih problema. Ako za tzv. „zdravo prženje i pečenje“ koristite stabilni kokosov maslac, sjetite se da na taj način u organizam unosite enormne količine omaga-9 čime opet narušavate krhku ravnotežu protuupalnih omega- 3 masnih kiselina u odnosu na prouupalne omega-6 i omega-9 kojih ionako imamo previše. Do prije nekih 70 godina ili uopće u ljudskoj povijesti, u našoj ishrani je ovaj omjer bio u granicama jedna omega-3 naspram jedne omega-6 i jedne omega-9, a danas je taj omjer čak do 25:1 u korist prouupalnih šestica i devetki.

Kako ljeti zaštititi kožu, kosu i nokte?

Sve počinje s onim što unosimo u organizam i ove skupe greške u ishrani se ne mogu ispraviti „čarobnim pilulama“. Ljeto je ono vrijeme kad svoju kožu izlažemo blagotvornom utjecaju sunca i mora. S druge strane, trebamo je zaštititi od negativnih strana prejakog ultraljubičastog zračenja, a zbog utjecaja sunca i mora potrebno ju je redovito hidrirati. Mi u Matičnjaku pristalice smo stava da je kožu, kosu i nokte najbolje hraniti iznutra. Za tu svrhu uvijek prvo predlažemo hladno prešano ulje cameline sative, tzv. boljeg lana – onog koji ne oksidira i koje je jedno od rijetkih stabilnih ulja koje u pravoj mjeri nadoknađuje kronični nedostatak omega-3 kiseline. Ulje koje predlažemo da se za vrijeme sunčanja, a još važnije nakon sunčanja i kupanja, nanosi na kožu je definitivno hladno prešano ulje lješnjaka, koje obiluje kolagenom i vitaminom E. Žene ga trebaju koristiti i kao najprirodnije moguće anticelulitno ulje. Ovo ulje nema neki veliki zaštitni faktor, kreće se oko 16, ali je svakako bolja preporuka od često užeglog kantarionovog ulja od kojeg se možete samo bolje ispržiti. S obzirom da se kantarionovo ulje radi od maslinovog ulja i gospine trave (Hypericum perforatum) jasno je da je njegov aktivni sastojak fotosenzibilni hypericin pa se nemojte iznenaditi ako nakon izlaganja suncu dobijete crvene mrlje na tijelu. Ako baš želite dobiti lijepu brončanu boju, radije se mažite hladno prešanim lješnjakovim ili orahovim uljem. Samo pripazite da su ta ulja 100% napravljena od jezgre oraha ili lješnjaka, a ne mješavine jeftinog suncokretovog ulja i nešto ovih plodova.

Na hrvatskom tržištu nema kvalitetnog mrkvinog ulja

Na tržištu ćete često naći i tzv. ulje mrkve. Činjenica je da u svijetu postoji vrlo vrijedno i kvalitetno ulje od sjemenki mrkve, ali kod nas se, na žalost, pod nazivom ulje mrkve prodaje suncokretovo ulje u kojem je neko vrijeme „plivalo“ nekoliko kila mrkvinog korijena s više ili manje pesticida. Ovo ulje nije nikakav izvor betakarotena i neće vas zaštititi od negativnog spektra sunčevog zračenja. Već smo spomenuli da za vrijeme sunčanja, a pogotovo nakon sunčanja, koristite hladno prešano ulje lješnjaka – i slobodno ga prije spavanja nanesite na lice i vrat u debelom sloju jer ne zatvara pore poput bademovog, i koža kroz njega diše, a nećete pogriješiti ako čajnu žličicu ovog ulja i popijete te na taj način hidrirate svoju kožu iznutra. Ne bi bilo loše da jednom tjedno na lice i vrat nanesete i hladno prešano ulje sjemenki grožđa, koje je doduše nešto masnije ali ni ono ne zatvara pore, već će našu kožu opskrbiti neophodnim kolagenom, vitaminom E i polifenolima, uz ulje nara ovo je pravo anti age ulje. I tu je potreban veliki oprez jer se na našem tržištu sve više nailazi na uvozno talijansko rafinirano, jeftino ulje sjemenki grožđa. Uz puno betakarotena ne zaboravite tijekom ljeta Camelinu sativu kao jedino ulje koje je koliko-toliko prikladna zamjena za riblje ulje, jer uz puno alfalinolenske sadrži i nešto njenih derivata, a ne sadrži kadmij, olovo i živu koji se, na žalost, sve češće nalaze u ribi. Ovo je također i napomena za vegetarijance i vegane.

Ljeto je pravo vrijeme za plivanje i druge fizičke aktivnosti – za skidanje kilograma i učvršćivanje mišića. Zato predlažemo da dan započnete na način da u malo jogurta ili zdravog soka umiješate žlicu piskavice plus, koja će vam omogućiti skidanje kojeg kilograma, zatezanje mišića, smanjiti glikemijski indeks naknadno uzete hrane, čime ćete spriječiti stvaranje novog masnog tkiva. Ovim prirodnim preparatom u organizam ćete unijeti potrebne količine betakarotena, osim piskavice unijet ćete i značajne količine sušenog cijelog ploda grejpa, sušene opne bobice grožđa kao važnog izvora antioksidansa polifenola, željeza i peruvijanske mace. Uz sve to u ovom preparatu su i posije zobi – važan izvor vlakana, beta glukana i selena, a pet posto ovog preparata je čisti sirovi silimarin kojim ćete očistiti jetru.

Ne zaboravite na svoju kosu – zaštitite je hladno prešanim uljem lješnjaka izvana, a uljem cameline sative iznutra.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI