OVO MORATE NAPRAVITI! Imamo formulu: Izračunajte koliko šećera dnevno unesete u organizam

Na policama trgovina na stotine je proizvoda s velikim količinama tzv. skrivenih šećera koji nisu navedeni na deklaraciji. Maksimalni unos šećera na dnevnoj bazi trebao bi biti do 35 grama, no kako se šećer skriva pod raznim imenima, nismo ni svjesni koliko ga dnevno unesemo.

Ipak, trebali bismo obratiti pozornost jer prekomjerna količina šećera, dokazano, šteti organizmu. Mijenja cijeli metabolizam, potiče debljanje i jedan je od glavnih uzročnika dijabetesa tipa II. Potiče i astmu, promjene raspoloženja, ubrzava razvoj bolesti srca i povišeni krvni tlak. Dokazano je i da se stanice raka hrane šećerom, kako bi održale svoj rast.

Šećer u proizvodnji dolazi u različitim oblicima: kukuruzni sirup, dekstroza, fruktoza, glukoza, invertni šećer (glukoza i fruktoza), izoglukoza, levuloza (voćni šećer), maltoza (slad), melasa te saharoza.

Koliko šećera dnevno unesete u organizam hranom i pićem, možete izračunati i sami.

Jedna čajna žličica šećera jednaka je količini jedne kockice šećera, a iznosi oko 5 grama.



Vaš maksimalni dnevni unos bi trebao biti do 25 grama šećera za žene i do 35 grama za muškarce.

Primjerice:

1. porcija pahuljica s mlijekom – 3 žličice šećera
2. šalica soka od jabuke – 3 žličice šećera
3. kava – 2 žličice šećera

 

Facebook Comments

loading...
Loading...
DIJELI