NUTRICIONISTI RAZBILI JEDAN OD NAJVEĆIH MITOVA: Ako ste noću gladni, jedite!

Foto: Pexels

Dijetetičarka Abby Langer i Despina Hyde razotkrile su ogroman mit kad su u pitanju kasnonoćni obroci, a to je da nećemo sagorjeti one kalorije koje pojedemo prije spavanja.

“Naravno, metabolizam se onda malo uspori, ali on i dalje ne prestaje raditi”, kaže Langer.

Dodaje da je važno najveće obroke jesti u doba dana kad smo najaktivniji, posebno ako nam je cilj upravljanje tjelesnom težinom, odnosno mršavljenje.


Prema njoj, ukupni broj kalorija bitniji je od vremena u kojem ih unosimo. Pogotovo, ako smo navečer gladni i odlučimo se za razuman međuobrok koji utažuje glad, a ne krši naša pravila zdrave prehrane.

“Ako legneš u krevet gladna, nećeš spavati ili ćeš veoma loše spavati, što je vjerojatno još gore”, kaže Langer. Pojašnjava i da čest osjećaš gladi uoči spavanja znači da vjerojatno nismo dovoljno pojeli u vrijeme kad smo bili najaktivniji, odnosno da smo kroz dan pojeli premalo ili da ne unosimo dovoljno bjelančevina. To pak dovodi do kasnonoćnog prejedanja. Prije spavanja možemo pojesti nešto relativno lagano, a zatim ostati budni još neko vrijeme prije nego legnemo.



Iako navečer treba izbjegavati prevelike obroke, važno je znati da se isti treba sastojati od oko 40 % povrća, 40 % ugljikohidrata i 20 % proteina. Treba izbjegavati masno, začinjeno, preslatko ili bez kofeina.

Šećer također nije sjajan za spavanje, pa pokušajte izbjegavati stvari s puno dodanog šećera poput bombona ili čokolade. Ako zaista želite nešto slatko, nešto s prirodnim šećerom poput voća ili mliječnih proizvoda je bolja opcija. Dobar noćni međuobrok sadržava oko 200 kalorija sa složenim ugljikohidratima i proteinima.

“Složeni ugljikohidrati poput kruha od cjelovitih žitarica izvrsni su jer oslobađaju serotonin kad se probave, što će ti pomoći da se smiriš”, kaže Langer. A dodavanjem malo proteina ostat ćete siti do doručka. Hyde također predlaže da popiješ veliku čašu vode ili šalicu vrućeg čaja (bez kofeina) kako bi se osjećali siti i hidratizirani.

Langer i Hyde su odlučile napraviti popis namirnica i/ili jela koje možete pojesti kasno navečer:

žitarice bogate vlaknima i mlijeko
avokado ili tvrdo kuhano jaje na krekeru
banana s maslacem od kikirikija
voće i orašasti plodovi po izboru
grčki jogurt sa žitaricama i voćem
sir na krekerima s dodatkom začina po želji
tost od cjelovitih žitaricama s maslacem od orašastih plodova
pistacije
skuta
2-4 komada purećih prsa, 1 tost od cjelovitih žitarica, 2 komada rajčice ili krastavac

Facebook Comments

Loading...
DIJELI