NOVO ISTRAŽIVANJE: Ova aktivnost ograničava dugoročne posljedice pandemije

Damir Spehar/PIXSELL

Istraživanje kojem se pratil više od 300 000 putnika donijelo je zanimljive zaključke o tome kako nam način kretanja, najobičnijeg puta do posla i nazad može utjecati na rizik nastanka srčanih bolesti i raka.

Tako je otkriveno da vožnja biciklom na posao može smanjiti rizik od ranog umiranja od bolesti poput srčanih bolesti i raka za čak 24 posto.

Voditelj istraživanja Dr Richard Patterson s Cambridgea usvtrdio je kako će veliki porast aktivnih putovanja imati značajan pozitivan utjecaj na zdravlje u cijeloj zemlji, stoga se prvenstveno zalaže za povećanje biciklističkih staza, kao i pješačkih, prenosi standard.co.uk.

Istraživanje koje su  danas objavili znanstvenici Imperial College London i Sveučilište u Cambridgeu u časopisu The Lancet Planetary Health, govori kako je praćena skupina putnika u Engleskoj i Walesu u razdoblju od 1991. do 2016. godine.

Utvrđeno je kako oni koji bicikliraju na posao imaju ukupno 20% smanjenu stopu rane smrti tijekom u usporedbi s vozačima.



Uočili su i 24 posto smanjenu stopu smrti od kardiovaskularne bolesti – koja uključuje srčani udar i moždani udar – 16 posto smanjenu stopu smrti od raka, a 11 posto smanjenu stopu dijagnoze raka.

Hodanje na posao ima nešto manje značajan utjecaj od vožnje biciklom, ali opet sedam posto nižu stopu dijagnoze karcinoma od onih putnika koji sjedaju za volan.

Podaci studije pokazali su da se 66 posto ljudi vozilo na posao, 19 posto koristilo javni gradski prijevoz, 12 posto hodilo, a 3 posto bicikliralo.

Također je pokazalo da čak i vožnja vlakom smanjuje rizik od rane smrti za 10 posto u odnosu na vožnju automobilom, a razlog je manji ali svakodnevan hod, od doma do željeznice, od željeznice do posla i obrnuto.

Upravo iz tog razloga, građani Londona pozvani su što više se koristiti biciklom, te hodanjem do posla, a što manje korištenjem automobila, jer se smatra kako će isto umanjiti širenje koronavirusa.

Novi londonski program Streetspace gradonačelnika Sadiq Khana uključuje brzu izgradnju strateške biciklističke mreže, koristeći privremene materijale, uključujući nove rute kojima je cilj smanjenje gužve na podzemnim i željezničkim linijama i na prometnim autobusnim hodnicima.

Dr Patterson je rekao: “Kako se veliki broj ljudi počinje vraćati na posao, dobro je vrijeme da svi razmisle o svojim izborima u prijevozu. Prelazak na upotrebu privatnih automobila bio bi poguban za naše zdravlje i okoliš. Poticanje većeg broja ljudi da hodaju i voze bicikl pomoći će ograničiti dugoročne posljedice pandemije.”

Facebook Comments

Loading...
DIJELI