NEVJEROJATNO! Ova jednostavna navika drastično umanjuje upale te rizik za dijabetes, multiplu i druge bolesti

Shutterstock

Nova studija Instituta za imunologiju medicinske škole Icahn u New Yorku utvrdila je kako povremeni post smanjuje upale koje mogu dovesti do različitih oboljenja poput dijabetesa, multiple skleroze i sindroma iritabilnog crijeva.

Do toga dolazi zbog smanjenja stanica koje uzrokuju upalu u krvi, a zovu se monociti. Istraživači kažu da je u krvi miševa i ljudi koji su postili, bilo manje upalnih monocita u krvi nego kod onih koji nisu.

“Na Zapadu ljudi jedu sve vrijeme i to je nedavna navika u ljudskoj evoluciji. Veća količina stanica koje uzrokuju upale danas je prisutna u organizmu zbog nepotrebnog prejedanja. Pitali smo se koji je broj monocita normalan, odnosno, koji je to broj koji nas dovodi u rizik i utvrdili smo da je to povezano s našim dijetnim navikama. Nekako smo stekli prehrambene navike koje nas dovode u opasnosti od upale”, rekla je dr. Miriam Merad, autorica studije i direktorica Instituta.

U istraživanju, skupini ljudi nije bilo dopušteno jesti između podneva i 15 sati prvog dana, a sljedećeg od 8 do 15 sati. Dopušteno im je bilo piti vodu. Oba dana u 15 sati testirana im je krv. Kod ljudi koji su imale upale primijećen je manji broj monocita.

Informacija da manje količine unosa hrane smanjuju upale i probleme povezane s time nije nova. Studija iz 2013. pokazala je da post duži od 24 sata smanjuje upale reduciranjem oksidativnog stresa u stanicama. Za razliku od dijeta gdje se ne unosi određena hrana, povremeni post određuje kada ne smijete jesti ništa. Povremeni post je postao popularan i on uključuje odricanje od jela dva dana tjedno, najviše 48 sati ukupno.

“Konstantno se prejedamo i to nas vodi k upali. Ograničen unos hrane smanjuje to. To ne govori da hrana nije bitna, ali bitno je što i kako jedemo”, izjavila je Kristin Kirkpatrick.

Jedna od njezinih preporuka klijentima jest i ta da jedu na točno određen razmak sati te da izbjegavaju šećer. Preporučuje se jesti od 11 ujutro do 19 sati navečer. Prema njezinim riječima, ograničeno vrijeme za unos hrane unapređuje zdravlje i mikroorganizme za koje je dokazano da imaju veliki utjecaj na zdravlje.

“Poanta ipak nije u tome da ne jedemo nikako. Problem je što jedemo prečesto i previše”, zaključila je.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI