NEKAD GA IPAK POKUŠAJTE IZBJEĆI: Češnjak je zdrava namirnica ali postoje i neke nuspojave! Pripazite na njih

O češnjaku smo već dosta pisali. Sadrži fitoncide, koji djeluju baktericidno pa se troši kao narodni lijek. Osim alicina i dialil sulfida, češnjak također sadrži vitamin C, B6, selen, magnezij, kalij, kalcij, magnezij i flavonoide. Velika uloga češnjaka jest u sprečavanju bolesti, što bi značilo da uključivanjem češnjaka u svakodnevnu prehranu pomažemo organizmu, da se odupre nekim bolestima i promjenama u organizmu.

Američka liječnica Penny Stanway, međutim, u svojoj knjizi koja je prevedena i u nas: “Čudotvorne namirnice – Češnjak”, napominje da postoje situacije kada ga treba izbjegavati.

Velike količine češnjaka mogu iritirati želudac i crijeva.


Može potaknuti i krvarenje koje se može pogoršati ako jedete namirnice koje usporavaju zgrušavanje krvi poput ribljeg ulja, vitamina E, đumbira, ginka, crvene djeteline, kurkume i sl.

Normalne količine češnjaka vjerojatno nisu štetne ni za trudnicu ni za čedo, ali treba izbjegavati velike količine i ne nanositi bijeli luk na kožu. Ako se porođaj očekuje za dva tjedna, unos velikih količina češnjaka mogao bi potaknuti krvarenje za vrijeme porođaja i popratnih kirurških procedura. Također, ako dojite, izbjegavajte pretjeranu konzumaciju češnjaka. Isto se odnosi i na period od dva tjedna prije operacije.



Ako se koristite oralnom kontracepcijom koja sadrži estrogen, češnjak bi mogao ubrzati razgradnju tog hormona i smanjiti učinak zaštite.

Postoje i razne druge nuspojave pretjeranog unosa češnjaka: peckanje u ustima, žgaravica, mučnina, povraćanje, plinovi, proljev i gubitak apetita, naročito ako se jede natašte.

Ako ga pak nanosite na kožu moglo bi doći do slabosti, groznice, glavobolje, vrtoglavice, znojenja, ubrzanog pulsa, nesanice, rumenila, peckanja i plikova.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI