KAKO UBRZATI METABOLIZAM? Stručnjak otkriva pomažu li u tome kava i zeleni čaj

Pixabay

“Metabolizam opisuje sve kemijske procese koji se odvijaju u tijelu kako bismo održali svoje funkcioniranje”, kaže dr. Neil Williams, viši predavač fiziologije i prehrane na Sveučilištu Nottingham Trent.

Ti procesi uključuju disanje, obnavljanje stanica i probavu hrane, a za sve je potrebna energija.

Brzina kojom vaše tijelo koristi energiju dok odmara za održavanje ovih vitalnih funkcija poznata je kao bazalna brzina metabolizma. To čini oko 80 posto dnevnih energetskih potreba vašeg tijela.


“Usporeni metabolizam zapravo znači nisku bazalnu brzinu metabolizma”, kaže Williams. Dodaje da je to često uzrokovano našim načinom života koji uključuje puno i previše sjedenja.

“Zašto neki ljudi imaju brži metabolizam od drugih, svodi se na faktore poput veličine tijela, dobi, spola i genetike”, kaže dr. Williams. Međutim, usporeni metabolizam nije izgubljena bitka.



“Mišićne stanice zahtijevaju više energije od masnih stanica, pa ljudi s više mišića imaju veću bazalnu stopu metabolizma, a time i brži metabolizam”, objašnjava.

Kad vježbate ne samo da trošite kalorije tijekom aktivnosti, već i gradite mišiće. Upravo ti dodatni mišići povećavaju vašu bazalnu stopu metabolizma, pa trošite još više kalorija.

“Kad završite s vježbanjem, razdoblje oporavka povezano je i s ubrzanjem metabolizma”, kaže dr. Williams. Taj se proces naziva višak potrošnje kisika nakon vježbanja, posebno je povezan s aerobnim vježbama, poput trčanja ili vožnje biciklom, i traje od tri do 24 sata nakon vježbanja.

Tajna bržeg metabolizma ipak se čini prilično jednostavnom, redovita tjelovježba može ubrzati metabolizam i pomoći vam da smršavite.

“U idealnom scenariju htjeli biste kombinirati aerobne aktivnosti za izdržljivost, poput trčanja i biciklizma, s treningom otpora, poput dizanja utega za povećanje mišićne mase”, kaže dr. Williams.

Postoje beskrajni dodaci i proizvodi za mršavljenje koji tvrde da su tajna bržeg metabolizma ali dr. Williams ne preporučuje uzimanje bilo kojeg od njih. Kofein može privremeno ubrzati metabolizam, ali njegovi učinci bit će kratkotrajni.

Što se tiče zelenog čaja, dr. Williams kaže da postoje dokazi koji ukazuju na to da ima određeni učinak. Aktivne komponente u zelenom čaju, katehini i polifenoli, su antioksidansi i protuupalni. Neki kažu i da mogu pomoći smanjiti apsorpciju masti i povećati oksidaciju masti, ali za to nedostaje jasnih dokaza.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI