Jesmo od margarina stvarno pametniji i zdraviji?

Pixabay

Prehrambena industrija je ipak samo „industrija“ i zato treba dvaput promisliti prije no što se uhvatimo u zamku svemoćnih reklama koje glase otprilike ovako: „ako volim sebe onda ću jesti margarin određenog proizvođača , moje srce i zdravlje uopće će se popraviti čim ga namažem na kruh, a ako se hranim i jednim i drugim margarinom bit ću naravno i pametniji

To jednostavno nije istina, jer margarini sadrže hidrogeniziranu biljnu mast i transmasti koje su štetne. Upravo zahvaljujući njima u organizmu se stvaraju upalni procesi koji onda dovode do gastritisa , neurodermitisa, artritisa, i drugih „itisa“ . Našem organizmu slične se stvari događaju i kad pri kuhanju koristimo industrijska rafinarana ulja pri čijoj se proizvodnji koriste jako štetna otapala – heksani . Heksani oštečuju našu veliku žljezdu sa vanjskim i unutarnjim lučenjem – gušteraču. Ako oštetimo gušteraču, nastradat će i naša štitnjača, a velika je šansa da dobijemo dijabetes….

Spomenute transmasti stvorit ćemo i pregrijavanjem maslinovog ulja. Čim temperatura ovog savršenog ulja na čijim je temeljima i zasnovana mediteranska dijeta, prijeđe osamdesetak stupnjeva, ono više nije zdravo, nego postaje štetno. „Lijek“ ili protuotrov za transmasti su omega 3 višestruko nezasićene masne kiseline, gama linolenska višestruko nezasićena masna kiselina, ali njih treba u organizam unositi iz hladno prešanih ulja. Prehrambena industrija u svoje „zdrave“ maragarine i rafinirana ulja dodaje nešto omege 3 ali to onda liči na gašenje požara kojeg smo sami (unosom transmasti) izazvali. Zato nam za zdravo kuhanje preostaje samo skupi kokosov maslac koji doduše sadrži samo mononezasićene masne kiseline, i repičino ulje. Naravno samo ono hladno prešano, koje sadrži kompleks nezasićenih masnih kiselina omega 3 – 6 – 9. Ovdje je važno napomenuti da omege 3 djeluju protuupalno a omege 6 i 9 proupalno. S obzirom na to da ovih “šestica” i “devetki ionako imamo previše, važna su nam ona hladno prešna ulja koja imaju više “trojke”. Od stabilnih hladno prešanih ulja to su samo ulje crnog kima, cameline sative, i oraha.

Slobodni radikali i stara vučedolska kultura

Nakon svega navedenog postavlja se pitanje kako u svoj organizam unijeti dovolljno višestruko nezasićenih masnih kiselina, kako spriječiti upale, popraviti kvalitetu kože i kose… Odgovor je opet hladno prešana ulja, ali ne sva. Iako laneno ulje obiluje omegama , ono brzo oksidira i dok stigne u Vaše ruke , bez obzira na to držite ga u hladnjaku ili ne, ono je užeglo i sad je bogato i štetnim slobodnim radikalima. Isto se dešava i sa lanenim brašnom, a neki od trgovačkih lanaca prodaju i mljeveno laneno sjeme. U tom obliku ono je štetno. Na neki način, to je i prije nekoliko tisuća godina znala i vučedolska kultura . Naime, na području današnjeg Vukovara pronađeni su ostaci zdrobljenih lanenih sjemenki ali u medu. Eto na taj način je ova stara kultura izbjegavala štetni utjecaj okisidacije nestabilnog lana. Znate li da se laneno ulje nikad prije u povjesti nije redovno koristilo za ljudsku ishranu, osim kad zbog revolucija i ratova nije bilo dostupno drugo prehrambeno ulje. Doktorica Budvig zastupala je koristenje lanenog ulja isključivo u pakiranjima od 30 ml, bez prisustva kisika, prostor između ulja i čepa bio je ispunjen plemenitim plinom argonom i nakon otvaranja bočice ostaje Vam tri dana da njen sadržaj potrošite. Osim toga uz ovako sačuvano laneno ulje koristio se i maladi kravlji sir, i taj sir ako je rađen od mlijeka koje su davale krave koje su slobodno pasle na pašnjacima sadržavo je i do jedna postotak konjugirane linolne višestruko nezasićene masne kiseline tzv. omege 5 (CLA je jedan od najvažnijih antioksidanasa). Isti sir sadrži i amino kiseline glicin, cistein, i glutaminsku kiselinu koje su potrebne za stvaranje glutationa, “majke” svih antioksidanasa. Glutation se stvara u jetri i zato uzimanjem silimarina pospješujemo njegovu sintezu. Kod nas se laneno ulje prodaje u bocama od najmanje 2,5 dl sa rokom trajanja od godinu dana. Takvo što je na primjer u Francuskoj zabranjeno. Neki proizvođači pokušavaju ga zaštititi prije svega sintetičkim E vitaminom, ali ni to nije dobro. Jednostavno svi sintetički vitamini, pogotovo ovaj koji se taloži u masnom tkivu, nije prirodan, tijelo ga ne prepoznaje i uopće priča o sintetičkim vitaminima je opet priča o tome kako se čovjek igra Boga i u pokušaju da imitira prirodu radi si veliku štetu. Čuvajte se zato „zdravih“ kapsula sa sintetičkim vitaminima i mineralima.

Još jedan trik prehrambene industrije su „zdrave žitarice“ musli za doručak bi bio dobar samo onda kada bi sadržao malo pšeničnih zrna koja taman da su i integralna, zakiseljuju organizam i bez obzira na sve reklame nema dobar glikemijski indeks. U Vašem musliju je i puno šećera i glukoznog sirupa, a vaše pahuljice zobi nemaju opnu –posiju. Ona je pak jako dobar i jeftin izvor razvikanog beta – glucana i selena.

I na kraju, čuvajte se i patvorenog meda

Ove godine šećer je jeftin i u nedostatku prirodne paše puno pčelara je šćernim sirupom prihranjivalo pčele. Dio tog šećera sigurno će završiti i u medu. Osim toga jedna velika tvrtka koja se bavi otkupom pčelarskih proizvoda , istim tim pčelarima prodaje i glukozni sirup za prihranu pčela.

Čuvajte se pčelara koji ljudima alergičnim na cvjetni prah nude po dvije tri žlice istog tog cvjetnog praha. Zapravo, ako alergičar ovu dozu ikako preživi onda je stvarno i ozdravio . Propolis isto tako nije za alergičare i nije lijek za sve …

I u glavnom čuvajte se…. nije baš sve o čemu se puno priča „zdravo“ .

Facebook Comments

Loading...
DIJELI