BUDITE OPREZNI: Prekomjerno zdrav način života ponekad može više naštetiti nego donijeti dobrog

Vjerovali ili ne, prekomjerno zdrav način života ponekad može više naštetiti nego donijeti dobrog, pa valja biti oprezan.

Primjerice, izbacili ste meso iz prehrane, ubacili puno voća i povrća, izbacili kruh, počeli konzumirati hranu biljnog porijekla i slično.

I sve naizgled djeluje u redu, ali ste iscrpljeni, i imate osjećaj da nemate energije?


Razlog tome je što se zdrava prehrana ponekad može pretvoriti u nešto sasvim suprotno i može vam oduzeti energiju ako ste previše ograničeni s unosom kalorija. Ovo su neki razlozi zbog kojih vas zdrava prehrana može učiniti umornima, te na koji način možete vratiti svoju energiju.

Izbacili ste previše kalorija



U velikoj želji da izgubite kilograme, ako izbacite previše kalorija, možete ostati bez dovoljno zaliha energije. Glavni izvor energije je upravo hrana koja vam je potrebna da ostanete fokusirani i produktivni tijekom cijelog dana. Naime, dugoročno izbacivanje kalorija nije nikako zdravo, objašnjava Elizabeth DeRobertis, dijetetičarka i direktorica Centra za prehranu u Americi, a prenosi CNN.

Smanjili ste obroke

Smanjivanje obroka isto nije preporučljivo. Ako dva ili tri sata nakon obroka osjećate nisku energiju, možete slobodno ubaciti međuobrok s vlaknima i proteinima. Primjerice svježe voće sa šakom orašastih plodova, ili badema je super međuobrok koji vas može privremeno zasititi. Osim toga, tanka je granica između zdrave hrane i izgladnjivanja. Tijelo vam uvijek šalje signale kada pretjerujete s nečim, ili kada mu uskraćujete dnevni unos, pa bi bilo dobro da osluškujete signale koje vam šalje, jer je ravnoteža u obrocima jako bitna.

Pretjerano vježbate

Vježbanje je zdravo za tijelo kada ste umjereni u treninzima, i kada ne forsirate vaše tijelo da prelazi vlastite granice. Pretjerano vježbanje, između ostalog može i dovesti do ovisnosti o istome.

Smanjili ste unos ugljikohidrata

Možete se osjećati loše i ako unosite jako malo ugljikohidrata. Uzimanje premalo ugljikohidrata može uzrokovati osjećaj umora i razdražljivosti zbog niskog šećera u krvi. Osim toga može dovesti do dehidracije, pa i to može izazvati umor. Naime, ako ste izbacili ugljikohidrate u kolačićima i slatkišima, to je u redu, ali morate paziti da unosite ugljikohidrate koji su bogati vlaknima, voće, povrće, zdrave žitarice i slično.

Povećali ste unos ugljikohidrata

Jednako kao što nije zdrav manjak ugljikohidrata, prekomjeran unos ugljikohidrata također može naštetiti zdravlju. “Čak i kada je riječ o zdravim ugljikohidratima, poput graha ili krumpira oni mogu izazvati povišen unos šećera u krvi, pa se možete osjećati umorno”, objašnjava DeRobertis.

Ne konzumirate pravilno vegetarijansku prehranu

Vegetarijanska prehrana je u pravilu zdrava, ali i s njom morate biti oprezni. Naime, kada ne unosite životinjske bjelančevine bitno je da pravilno konzumirate uravnotežen unos ostalih hranjivih tvari. Pa se tako preporučuju namirnice bogate željezom, a to su govedina, žitarice bogate željezom, špinat i grah. Ako konzumirate biljne izvore željeza, pametno je dodati malo vitamina C.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI