Donosimo načine kako možete spriječiti nakupljanje višak kilograma tijekom zime

Pixabay

Tijekom zimskih dana mnogi imaju problema sa suvišnim kilogramima, a faktori koji tome doprinose mogu biti različiti. Nezdrava i jaka prehrana te nedostatak fizičke aktivnosti zasigurno su najčešći razlozi koji dovode do debljanja.
 
Osim toga, nekvalitetan san te veliki stres također mogu doprinijeti nakupljanju neželjenih kilograma. Ipak, uz malo zdraviji način života te nekoliko vrlo jednostavnih navika, moguće je riješiti se tih suvišnih kilograma ili pak spriječiti njihovo nakupljanje. O kojim je točno koracima riječ, pročitaj u nastavku, prenosi zena.hr

Hodaj što češće

Fizička aktivnost očigledno je najbolji i najučinkovitiji način u borbi sa kilogramima i debljanjem, no nije nužno da odlaziš svaki dan u teretanu. Važno je samo biti aktivan, a od velike koristi mogu biti i one jednostavne aktivnosti poput brzog hodanja ili svakodnevne šetnje. U usporedbi sa trčanjem, hodanje je puno laganije i nije toliko opterećujuće za tvoje zglobove. Uvrstiš li hodanje u svoju svakodnevnu rutinu, to ti može donijeti višestruke zdravstvene koristi te ti pomoći kod održavanja zdrave tjelesne težine.

Jedi što više povrća

Prehrana je najvažniji faktor koji utječe na brojke na vagi, ali i na to kako izgledamo i kako se osjećamo. Zdrava i uravnotežena prehrana svima bi nam trebala biti prioritet. Obogati svoje obroke namirnicama koje će tvoj organizam opskrbiti svim bitnim nutrijentima kao što su proteini, vlakna, zdrave masnoće te vitamini i minerali. Nastoj jesti svakih nekoliko sati i uvrsti u svoju prehranu što više voća i povrća.



Kvalitetno se naspavaj

Ono što je također vrlo bitno, a može itekako utjecati na tvoje zdravlje je san. Važno je da ti san bude kvalitetan i da imš uspostavljenu rutinu. Nastoj uvijek u isto vrijeme odlaziti na počinak te se ujutro buditi u približno isto vrijeme. Liječnici kažu kako nam je svima potrebno minimalno 6-7 sati sna pa si to svakako osiguraj. Probaj u krevet ići što ranije, kako bi se ujutro probudila odmorna i svježa. Istraživanja su pokazala kako neuredna rutina vezana uz spavanje negativno utječe na mentalno zdravlje, ali i na težinu jer ljudi koji spavaju manje imaju tendenciju kroz dan unijeti mnogo više kalorija.

Nemoj pretjerivati s kavom

Većina nas ne može zamisliti život bez svog omiljenog napitka – kave. Dok se pije u umjerenim količinama, znači 1-2 šalice dnevno, kava nije štetna za zdravlje. Ipak, ako pretjeruješ s unosom kofeina te popiješ više od 3 šalice kave svakodnevno, to će se negativno odraziti na tvoje zdravlje te u tebi probuditi stres i anksioznost. Osim toga, pretjerani unos kave može dovesti do ovisnosti i naglo povećati razinu šećera u krvi što kasnije dovodi do žudnje za ugljikohidratima pa samim time i do nepotrebnog debljanja. Odlična zamjena za kavu je zeleni čaj.

Izbjegavaj životinjske masnoće

Prehrana tijekom zime puno je jača i teža pa bi trebalo pronaći zdravije alternative koje neće izazvati debljanje. Masnoće koje se nalaze u namirnicama kao što su maslac ili punomasno mlijeko vrlo su kalorične stoga s njima valja biti umjeren, osobito u zimskim mjesecima kada se krećemo puno manje pa ne stignemo potrošiti sve te kalorije. Životinjske masnoće zamijeni s onima biljnog podrijetla, poput onih koje se nalaze u avokadu, orašastim plodovima ili kokosovom ulju.

Fokusiraj se na proteine i vlakna

Osim povrća koje obiluje vitaminima i mineralima, vrlo je važno u svoju prehranu uključiti namirnice koje sadrže visok udio vlakana i proteina koji će te dugo držati zasitnom, potaknuti će metabolizam i pozitivno će utjecati na probavu. Želiš li smršavjeti, izbjegavaj procesuirane namirnice i loše ugljikohidrate koji se nalaze u slatkišima, kolačima, tjestenini, bijelom kruhu, itd. Sjemenke poput konopljinih ili chia odličan su izvor proteina, kao i mahunarke, riba te jaja.

Budite aktivni

Osim hodanja, mnogo je drugih aktivnosti koje možeš uvrstiti u svoju svakodnevnu ili tjednu rutinu i koje će ti pomoći kod održavanja zdrave tjelesne težine. Pronađite onu vrstu aktivnosti koja će ti najviše odgovarati i pokreni se. Također, nastojte sjediti što manje jer je sjedilački način života veliki neprijatelj zdravlju.

loading...
Loading...
DIJELI