ZAŠTO NAS TO NE ČUDI? “Kondukteri rade za 29,07 kuna po satu, a odgovornost im je velika’

Foto: Nikola Vilic / CROPIX

O stanju na hrvatskim prugama su u Točki na tjedanTočki na tjedan govorili državni tajnik za željeznički promet u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić, ravnatelj Agencije za sigurnost željezničkog prometa Želimir Delač i predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara Ivan Forgač.

Jedan od problema na hrvatskim prugama jest održavanje. “Prethodne vlade su odlučile investirati u cestovni sektor, a željeznički je bio na stand-byu. Financiralo se nužno koliko je trebalo da bi sustav bio održiv, ali očekivati da država razvija dva sustava paralelno, to je bilo financijski neodrživo. Ulaskom Hrvatske u EU, paradigma se mijenja”, kazao je Gospočić.

Navodi da se od 2015. pripremaju projekti za razvoj željezničkog sustava. “Iz EU sredstava se financiraju ključni strateški projekti, a to su projekti svi preko razine Pelješkog mosta. Svaki strateški željeznički projekt, a trenutno ih je devet na ključnim europskim pravcima, je teži od Pelješkog mosta financijski”, rekao je Gospočić.

Kao drugi problem se izdvaja zastarjelost voznog parka. Državni tajnik u ministarstvu Gospočić priznao je zastarjelost voznog parka najavivši 70 novih niskopodnih vlakova u iduće dvije godine. “Za dvije godine ovi stari vlakovi svi idu na rezalište”, kazao je.

“Znači da se željeznicom opet vozim za dvije godine jer sada prometuju ovi vlakovi za rezalište?”, pitala je naša novinarka Nataša Božić. Gospočić je odgovorio da će na rezalište ići upravo tih 54 vlaka starija od 40 godina koji se trenutno koriste.



Forgač pak upozorava na niske plaće djelatnika. “Potrebno je napraviti iskorak, konduketrima je cijena sata rada bruto 29,07 kuna. To su mala primanja, a izloženi su svakodnevno odnosima sa svakakvim putnicima, a sad je ovaj čovjek i stradao, odgovorni su i oni za sigurnost. Tu je potrebno napraviti iskorak”, istaknuo je.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI