Udruga Glas poduzetnika traži od Vlade hitne intervencije: Turizam i ugostiteljstvo su ‘na koljenima’

Foto: Cropix

Udruga Glas poduzetnika (UGP) i njezin odbor za turizam i ugostiteljstvo traži od Vlade hitne intervencije za taj sektor zbog koronakrize – smanjenje PDV-a i uredbu kojom će banke morati dati moratorije na kredite i leasinge bez naplaćivanja kamata, kao i efikasniju HTZ, izvijestili su u četvrtak iz UPG-a.

“Ako Vlada ne smanji PDV svima u turizmu i ugostiteljstvu na minimalno 13 posto kao najugroženijim djelatnostima i ako ne dođe do ključnih reformi u tom sektoru, a pogotovo ako dođe do spajanja ministarstava turizma i kulture, za što se nadamo da se ipak neće dogoditi, ključna grana hrvatskog gospodarstva gubi perspektivu i baca se na koljena”, smatra predsjednik UGP-a Hrvoje Bujas.

Takva traženja od Vlade, a posebice i od ministra financija te ministra ili drugog u vlasti zaduženog za turizam, UGP objašnjava primjerima iz brojnih drugih država EU-a, koje su PDV za turizam već snizile i uvele druge mjere, te lošim stanjem u turizmu i ugostiteljstvu zbog koronakrize.

“Turizam i ugostiteljstvo su ‘na koljenima’, zarade i novih investicija nema, a banke i leasing kuće ne reagiraju i ne olakšavaju klijentima ovo teško razdoblje, nego baš naprotiv”, upozoravaju iz te udruge, dodajući da sada poslovanje tvrtki, obrta, iznajmljivača, event industrije, prijevoznika, brodara i ostalih koji žive od turizma, ima cilj samo očuvati radna mjesta i likvidnost tvrtke.

U takvim uvjetima, i s još visokim PDV-om, svakodnevnim otkazima rezervacija usko vezanim za broj oboljelih od covida19 u Hrvatskoj, sa smanjenim brojem stolova u ugostiteljskim objektima, velikim izdacima za dezinfekcijska sredstva, brojnim parafiskalnim nametima od kojih se ne odustaje kao da živimo jednu od najboljih turističkih sezona – za preživljavanje ima sve manje šanse, ocjenjuju iz UPG-a.



Ističu i da je država odustala i od rješavanja problema moratorija na leasinge te i stoga intervenciju Vlade drže nužnom, kako kažu, “već jučer”.

Uz to, pitaju se i što radi Hrvatska turistička zajednica (HTZ), koju opisuju i “tromim sustavom s problemom prilagođavanju tržištu” i koja bi, kako kažu, u ovom vremenu trebala raditi veliki posao na privlačenju gostiju i pravovremenoj i adekvatnoj komunikaciji, a od njih turistički djelatnici nemaju baš nikakve koristi.

“HTZ i dalje snima spotove i skupe reklame na plažama, sa suncobranima, škampima na buzaru, na otocima i gradovima na Jadranu. Baš kao da se ništa ne događa. Izostala je njihova pravovaljana reakcija, a svakako, sada više nego ikada, nužna je reorganizacija i smanjenje broja turističkih zajednica. Njihov broj, s ukupnim brojem zaposlenih, za mjesec dana će premašiti brojku preživjelih tvrtki koje posluju u turizmu i ugostiteljstvu”, naglasila je članica odbora za turizma UPG-a Gordana Fabijanić.

Zaključno ocjenjuju da Hrvatska ne čini dovoljno u razdoblju kada se cijeli svijet nastoji prilagoditi novoj situaciji, kada države smanjuju stopu PDV-a, balansiraju između epidemioloških mjera i spašavanja gospodarstva, te da sada nisu potrebne slike plaža HTZ-a nego brze medijske reakcije, transparentnost u komunikaciji s gostima, fleksibilnost, artikulirana i ciljana kampanja prilagođena turizmu za vrijeme epidemije.

Facebook Comments

loading...
Loading...
DIJELI