Facebook se više ne zove Facebook, nego – Meta. Meta će biti vlasnica tri velika brenda: Facebook, Instagram i WhatsApp.
Objavio je to osnivač tvrtke Mark Zuckerberg na virtualno održanoj prezentaciji Facebook Connect, na kojoj je prikazan smjer tvrtke čije proizvode koristi skoro 3 milijarde ljudi za naredno desetljeće. Novi naziv tvrtke potječe iz novog smjera u kojemu se tvrtka kreće, a to je stvaranje “metaverzuma”.
“Vjerujem da je metaverzum sljedeće poglavlje interneta, kao i naše kompanije. Baziramo se na tehnologiji koja pomaže spajati ljude jedne s drugima. Danas nas vide kao društvenu mrežu, ali u osnovi svega je da mi spajamo ljude. Metaverzum je sljedeća granica, teleportirati se bilo gdje, moći iskusiti što god želite, s kime god želite, u bilo kojem trenutku. Zajedno možemo stvoriti cijelu novu platformu i stvoriti jednu novu kreativnu ekonomiju, u kojoj ćete stavljanjem naočala na glavu moći ući u novi svijet. Aplikacije se neće promijeniti, sve će ostati isto, ali metaverzum će biti u centru naših aktivnosti”, objasnio je Zuckerberg.
Zuckerberg je prikazao svijet koji zapravo neodoljivo podsjeća na onaj iz knjige “Ready Player One”, gdje se osoba teleportira iz svog fizičkog svijeta u virtualni univerzum u kojemu može raditi, gledati, kupovati i biti što god želi. Metaverzum je definitivno najveća oklada na virtualnu stvarnost koja je dosad poduzeta u tehnološkoj industriji i obećanja koja su prikazana doista su zapanjujuća. Kao i uvijek s takvim obećanjima, neka su i pomalo zastrašujuća.
Osnivač Facebooka poručio je da je riječ o dugotrajnom procesu, priznajući da mnogočemu još ni sami ne znaju dovoljno. Plan je da se u narednih desetak godina razvije ekosustav metaverzuma, u koji će biti uložene milijarde dolara i koji će stvoriti nove milijarde dolara u novim biznisima. Također, da će u tih narednih desetak godina metaverzum koristiti barem milijardu korisnika.
No, nešto s čim se i danas Facebook muči su privatnost i sigurnost korisnika, pa iako Zuckerberg kae da nema razloga za brigu, pitanje je koliko mu se može vjerovati s metaverzumom.
“U zadnjih desetak godina sam doista internalizirao ovaj princip – uvijek treba biti transparentan i ne iznenađivati ljude. Puno pričamo s ekspertima i ovdje je riječ o dizajniranju za sigurnost i inkluzivnost”, kazao je osnivač Facebooka.
BREAKING: Facebook renames itself Meta to emphasize its ‘metaverse’ vision https://t.co/NcE6TdiF86
— Bloomberg (@business) October 28, 2021
Tvrtka surađuje s drugima kako bi razvila “novu fazu međusobno povezanih virtualnih iskustava koristeći tehnologije poput virtualne i proširene stvarnosti”, ili metaverzum, priopćio je voditelj Facebooka za političke i javne poslove Nick Clegg.
“Metaverzum ima potencijal pomoći u otvaranju pristupa novim kreativnim, društvenim i ekonomskim prilikama. A Europljani će ga oblikovati od samog početka”, dodao je Clegg.