RAST PREHRAMBENOG DIVA! Kupuje li Podravka poznati lanac pekara?

Photo: Marko Jurinec/PIXSELL

Podravka opet želi preuzeti važnu hrvatsku tvrtku i o tome se već vode preliminarni razgovori.

Kako tvrdi dobro upućen izvor blizak upravi za portal Danica, ta tvrtka je Mlinar koju je Podravka htjela preuzeti još početkom 2017. godine u doba predsjednika uprave Zvonimira Mršića.

No, od tog posla se nakon Mršićeve smjene odustalo. Kasnije je vlasnik Mlinara Mate Škojo tvrtku prodao britanskom investicijskom fondu Mid Europa, navodno za oko 100 milijuna eura.

Mlinar je Podravki iznimno važan zbog svojih 285 maloprodajnih prostora, od kojih je većina u Hrvatskoj, ali ima ih i u BiH, Mađarskoj, Švicarskoj, Slovačkoj, na Kosovu… To bi bio snažan suport slovenskom pekarskom divu Žitu koje je također u Podravkinu vlasništvu.

A Žitu u posljednje vrijeme baš i ne ide dobro. Lani je poslovni program Žita i češkog Lagrisa pao za 3,2 posto i bio je jedini u sustavu Podravke koji je te godine ostvario manju prodaju.



“Rast prodaje većine kategorija poslovnog programa nije uspio kompenzirati pad prodaje u kategorijama svježih pekarskih proizvoda, privatnih marki te konditorstva, primarno na tržištima Slovenije, Italije i Njemačke”, objasnili su razloge pada u pandemijskoj godini.

Kriza je nastavljena i ove godine. Poslovni program Žito i Lagris u prvom polugodištu bilježi 42 milijuna kuna, odnosno 9,1 posto niže prihode u odnosu na isto razdoblje lani, “ponajviše kao rezultat niže prodaje u kategorijama brašno, riža, grahorice te privatnih marki, primarno na tržištima regije Adria i Centralna Europa”.

“Žito se može značajnije dići jedino povećanjem plasmana u maloprodaji, a za to je Mlinar sa svojih gotovo 300 specijaliziranih dućana-pekarnica idealan. Nema drugog sličnog targeta u regiji koji bi ojačao Podravkin pekarski biznis”, navodi sugovornik.

Osim toga, pekarstvo je u novoj strategiji Podravke jedan od triju stupova na kojima će se bazirati ubrzan rast i razvoj prehrambene divizije. Preostala dva su Vegeta i juhe.

“U dijelu koji se odnosi na akvizicije, Strategija definira kriterije za razmatranje i odabir predmeta akvizicije. Ključno je istaknuti kako je namjera Podravke da putem mogućih akvizicija u diviziji prehrane osnaži svoju prisutnost i tržišni položaj na tržištima i u kategorijama koji su u fokusu daljnjeg ubrzanog razvoja”, piše u Podravkinoj strategiji za razdoblje do 2025. godine.

Lani je u ozbiljnoj krizi bio i Mlinar. Prihodi od prodaje iznosili su mu oko 528 milijuna kuna, što je pad od 21 posto, a neto dobit bila je 26,7 milijuna kuna, što je čak 63 posto manje nego godinu ranije. Potkraj godine imali su oko 1740 radnika, odnosno oko 130 manje nego na kraju pretprošle godine.

Posebno je zanimljivo da se Mlinarova neto dobit gotovo u dlaku poklapa s iznosima koje im je država plasirala za očuvanje radnih mjesta u pandemiji. Za očuvanje radnih mjesta dobili su lani, naime, točno 26,7 milijuna kuna. Da toga nije bilo, dobiti ne bi uopće imali.

Hoće li doći do te akvizicije – ovog je časa teško reći. No, fond Mid Europa radi upravo to – preuzme neku poznatu kompaniju u regiji, restrukturira je i potom proda nekom vlasniku iz branše. To su učinili i sa srbijanskim tvrtkama Bambi i Knjaz Miloš. Nakon što su ih preuzeli i ‘očistili’ im portfelj, Bambi su prodali Coca-coli, a Knjaz Miloš Pepsiju.

“Ne vidim niti jedan razlog zbog čega to ne bi učinili i s Mlinarom. Pitanje je samo koliko je Podravka spremna platiti za tu akviziciju. Ako im ponudi nešto veći iznos od onoga koji je Mid Europa prije dvije godine platila Škoji, posao će se sigurno realizirati”, zaključuje izvor.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI