Utjecaj korone i ‘nove normalnosti’ na dizajn

Zagreb Design Week, u svom se ovogodišnjem izdanju, koje se održava do 6. rujna u Hali V iza Tehničkog muzeja, bavi aktualnom temom korone i ‘nove normalnosti’ u kontekstu dizajna.

“Korona je postala globalni problem broj jedan, a dizajn je rješenje. Natjerala nas je da stubokom promijenimo život. Od ‘lockdowna’ do života s maskama, još uvijek nismo povratili slobodu koju smo imali prije manje od pola godine”, poručuju s festivala koji je počeo u utorak bez uobičajenog svečanog otvorenja.

Napominju kako je nova situacija utjecala i na dizajn – domovi su mnogima postali uredi pa ih treba prilagoditi, odjeća za posao sada dobiva novo značenje, promijenila se kultura prehrane, a i kulturni događaji konzumiraju se online pa je potreban drugačiji internet.

Concept Store na tisuću četvornih metara

Na tisuću četvornih metara prizemlja izložbenog prostora Hale V proteže se ZGDW Concept Store s ponudom proizvoda koji se mogu pronaći na hrvatskom tržištu, od namještaja i odjeće do nakita i igračaka.

Nove proizvode predstavljaju Dizzconcept, Milla&Milli i Nunc te prvi put Sobočan te dizajnerica Carmen Mikuš, a tu je i namještaj nekih od najboljih svjetskih dizajnera, marki 1010 Copenhagen, iota, knIndustrie, Paola C i Vito Nesta.



ZGDW Food Design u kontekstu ovogodišnje teme propituje utjecaj pandemije korone na blagovanje i budućnost koju donose brojne restrikcije usmjerene na sprječavanje zaraze.

Tako je Boir, hrvatski studio specijaliziran za dizajn pribora za blagovanje, dizajnirao instalaciju koja sučeljava “normalnost“ kakvu smo poznavali i “novu normalnost“.

Izložba “Zagrebačka ambalaža“ iz Zbirke Bulaić otkriva danas nezamislivu snagu zagrebačke industrije stvorene u Austro Ugarskoj, od Arka i Bizjaka do Penkale i Uniona. Većina izložaka nastala je u razdoblju između dva svjetska rata.

Svoje su radove na sedmom Zagreb Design Weeku predstavili i studenti dizajna jedanaest škola i fakulteta iz Hrvatske te Austrije i BiH.

Austrijski kulturni forum u Zagrebu predstavlja dvije izložbe plakata nastalih kao odgovor na epidemiju – “Separated Together“ koja se bavi pitanjem zaštite okoliša i nastala je kao rezultat poziva studentima, dok izložba “The Change Club“ predstavlja rad šesnaest dizajnera.

Uz izložbe, popratni program donosi glazbeni program u vrtu svake večeri, predstavljanja, modnu reviju, predavanje, radionice.

“ZGDW Award“ ove godine postala međunarodna

“ZGDW Award“ ove godine postala je međunarodna i dodijelila se u šest kategorija – Grafički dizajn, Dizajn digitalnih komunikacija i dizajn interakcija, Produkt dizajn, Dizajn prostora, Tekstilni i modni dizajn i Dizajn društvenih inovacija.

Dobitnici za Grafički dizajn su Studio Tumpić/Prenc, za Gradske bazene Pula-Pola, Hibird Books, za Gamebook te Rašić+Vrabec za 66. Pulski filmski festival.

U kategoriji Dizajna digitalnih komunikacija i dizajn interakcija pobijedili su Silina Senica Pintar (MiCreate), Hazelica (Plant Tinder) i Ana Pavičić (Vizualizacija hrvatskih zakona).

Za Produkt dizajn priznanja su dobili Veronika Rožmanc (OLI), Havranek+Lugonja (Neolit) i Sandra Maglov (Valja), za Dizajn interijera Clinica studio (Centar za posjetitelje Med dvemi vodami), Kancelarija za arhitekturu (House Franco) i Ivan Galić / NOP Studio (Platforma za promatranje biljaka Cret Dubravica).

Priznanja u kategoriji Tekstilni i modni dizajn dobili su Onimado (The beauty of waste), Patrizia Donà (Qwerty Unique) i MORF (Between Fragments), a u Dizajnu društvenih inovacija Studio Aline Gerards (How it feels), Miret (97% ecological sneakers) te Rašić+Vrabec (Gledam dodirom).

Facebook Comments

Loading...
DIJELI