Izgradnja Pelješkog mosta napreduje otežano, no veći problem bi mogle biti pristupne ceste

Photo: Grgo Jelavic/24sata

Izgradnja Pelješkog mosta napreduje otežano s obzirom na nemogućnost zamjene i pojačanja kineske radne snage na koju je izvođač, kineska tvrtka CRBC, računala. Segmenti čelične rasponske konstrukcije mosta koji su dopremljeni iz Kine krajem veljače, iako su djelomično podignuti i oslonjeni, nisu spojeni zbog nemogućnosti dolaska zavarivača iz dva proizvodna pogona u Kini.

Kašnjenje neće utjecati na dovršetak projekta

Isto nam potvrđuju i u Hrvatskim cestama, no kašnjenje od tri mjeseca, objašnjavaju, neće utjecati na dovršetak projekta jer je kineski izvođač u startu dao šest mjeseci kraći rok od planiranog. Najviše zabrinutosti izaziva dionica za koju je zadužena tvrtka Avax iz Grčke.

Riječ je o 18 kilometara stonske obilaznice za koju su dobili rok od 28 mjeseci od uvođenja u radove u prosincu prošle godine. Mnogi sumnjaju da će Grci uspjeti izgraditi dionicu u zadanom roku.

“Kineski konzorcij izvođača na mostu i austrijski izvođač na pristupnim cestama lokalno su organizirali smještaj za radnike i mobilizirali su sve resurse za neprekinuto izvođenje radova. Grčki izvođač od uvođenja u posao nije mobilizirao sve potrebne resurse kako bi započeo radove, te kasni s početkom radova na kritičnom putu. Trenutno stanje angažmana ukazuje na to da će se početak radova na kritičnom putu još odgoditi. Stonska obilaznica je zbog konfiguracije terena i projektnog rješenja za svladavanje terena uz stonski kanal organizacijski i tehnološki vrlo složena za izvedbu radova”, kažu u Hrvatskim cestama.

Grci više nemaju izgovora

Grci su se do sada pravdali nemogućnošću dopremanja opreme zbog mjera izazvanih izazvanih pandemijom korona virusa i restrikcijama na granicama, no čini se da više nemaju izgovora. Što se tiče proizvodnje čeličnih dijelova konstrukcije samog mosta, iz Hrvatskih cesta kažu kako su proizvodni pogoni u Kini uslijed pandemije bili posve zatvoreni tijekom dva i pol mjeseca te da su sada ponovno otvoreni.



“Izvedbena projektna dokumentacija za nastavak proizvodnje je posve spremna i ovjerena od danskih revidenata. Druga pošiljka dijelova mosta predviđa u rujnu, a segmenti nisu proizvedeni, već se priprema materijal za okrupnjavanje segmenata. Nadzor nad pripremom segmenata u pogonima za hrvatski konzorcij nadzornih inženjera trenutno kao suradnik radi Bureau Veritas zbog nemogućnosti odlaska u Kinu jer nema letova. Nadzor razmatra sve opcije odlaska, kineska ambasada je angažirana za brzo izdavanje viza, a u međuvremenu nadzor dalje traži partnere u Kini za obavljanje dnevnog nadzora i provedbu kontrolnih ispitivanja”, tvrde u Hrvatskim cestama.

Dodaju i kako austrijski izvođač, tvrtka Strabag, iako u otežanim uvjetima zbog poremećenih dobavnih pravaca lanca dobavljača za armaturni čelik i eksploziv iz Italije, za sada radove izvode u okviru odobrenog dinamičkog plana. Austrijska tvrtka, podsjetimo, dobila je posao izgradnje priključnih cesta s već postojećim prometnicama s kopnene strane te na Pelješcu.

U posao su krenuli u studenom prošle godine i imaju rok od 33 mjeseca za dovršetak. Vrijednost samog Pelješkog mosta je 2,08 milijarde kuna bez uključenog PDV-a, dok je cijena izgradnje pristupnih cesta gotovo milijardu kuna, bez PDV-a, pišu 24 sata.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI