IMAJU PROBLEMA SA GODINAMA! Muče se i sa zemljopisnom kartom, a zaboravili su mnogo toga i o prirodi koja ih okružuje

Foto: Zeljko Puhovski / CROPIX

Prosječna ocjena ovogodišnjih nacionalnih ispita i četvrtih i osmih razreda je trojka, osmaši su najbolje napisali strane jezike, a od prirodnih predmeta najlošije fiziku, istaknuto je u srijedu na predstavljanju rezultata u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja.

Ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) Vinko Filipović istaknuo je kako su nacionalni ispiti pokazali boljku po pitanju hrvatskog jezika, pa napomenuo da kao što je učenicima teži esej na maturi, tako je teži i sastavak na nacionalnim ispitima, kako za četvrte, tako i za osme razrede.

“Iako je teško izražavati kroz prosječnu ocjenu jer ih treba gledati kroz sve predmete, to je otprilike na razini onih drugih institucija koje ocjenjuju u različitim istraživanjima, vjerojatno oko dobar”, poručio je ravnatelj NCVVO-a.

Ove godine u ožujku nacionalne ispite iz osam predmeta pisali su učenici svih osmih razreda, njih 40.195 u 886 osnovnih škola i 680 mjesta, a novost je da se kod ocjenjivanja osmih razreda odustalo od četiri razine postignuća.

Filipović je također rekao da su htjeli imati egzaktne, jasne i prepoznatljive kriterije koje će primijeniti i slijedeće godine te dodao da o tome hoće li nacionalni ispiti postati kriterij za upis u srednje škole ili ulaziti u zaključnu ocjenu trebaju odlučiti obrazovne vlasti, a dotad oni to neće biti.



Foto: Zeljko Puhovski / CROPIX

Iz hrvatskog najviše učenika dobilo trojku, iz engleskog četvorku, a iz njemačkog petice

Najviše učenika dobilo je ocjenu dobar (37,1 posto), zatim vrlo dobar (32,4), a dovoljan njih 22,1 posto iz hrvatskog jezika. Odlično je napisalo šest posto učenika, a palo je njih 2,4 posto. Iz engleskog jezika najviše ih je bilo vrlo dobrih (37,4 posto) i odličnih (33,4). Za trojku je napisalo 16,2 posto učenika, za dovoljan 10,2 posto, a 2,8 posto ih je palo.

Isti postotak odličnih ocjena ostvarili su učenici i u njemačkom jeziku (33,4 posto), njih 24,8 posto dobilo je vrlo dobar, 19,6 posto dobar, 18,7 posto dovoljan 3,5 posto nedovoljan. Matematiku je najviše učenika  napisalo za dvojku (39,2 posto) i trojku (31,4 posto). Za ocjenu vrlo dobar napisalo je 15,9 posto, odlično ju je napisalo 4,9 posto, a palo 8,6 posto.

Što se tiče prirodnih predmeta – najveći postotak učenika negativno je ocjenjen iz fizike, njih 16 posto, a slijedi biologija s 12,1 posto te kemija s 3,7 posto. Najveći postotak odličnih je iz kemije (8,3 posto), zatim fizike (3,3 posto), a najmanje iz biologije (0,4 posto).

Dvojku je iz biologije dobilo 60,7 posto učenika, trojku 22,9, a četvorku 3,9 posto. Što se tiče kemije dvojku je dobilo njih 33,3 posto, trojku 34 posto, a vrlo dobar 20,7 posto, a iz fizike dvojku je dobilo njih 45,2 posto, trojku 22,9 posto, a četvorku 11,9 posto. Iz geografije je negativnih bilo 15,1 posto, a iz povijesti 22,7 posto.

Geografiju je odlično napisalo 0,9 posto učenika, a povijest 0,1 posto. Najveća koncentracija je dovoljnih – iz povijesti 55,4 posto, a iz geografije 45,1 posto. Geografiju je za trojku napisalo 29,7 posto učenika, povijest 19,8 posto, a vrlo dobar je iz geografije dobilo 11 posto učenika, a iz povijesti dva posto.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI