ZBOGOM HRVATSKA! Obistinjuju se crne slutnje? Je li moguće da će se ovo dogoditi

U kampanji za parlamentarne izbore bivši ministar zaštite okoliša, ali i aktualni ministar gospodarstva Tomislav Ćorić najavljivao je obnovu riječke rafinerije, međutim, ovih dana hrvatska javnost svjedoči posve drugačijoj situaciji.

Naime, prerada će se u tamošnjoj rafineriji obustaviti s početkom studenog, a taj proces potrajati će do konca siječnja naredne godine, radi čega su se mnogi pobojali da je ovo početak kraja rafinerije u Rijeci.

Povod za strah je i to što budući da će se u tom periodu tržište opskrbljivati iz uvoznih zaliha od toga će dio dizela sasvim sigurno biti uvezen iz Molovih rafinerija. Kriza koju je uzrokovala pandemija korona virusa i za Inu se pokazala kao izazovna, a u prvih pola godine ova je naftna kompanija ostvarila neto goditak od 965 milijuna kuna.

Da je situacija ozbiljna potvrđuje podatak kako je dividenta za prošlu godinu splaćena malim dioničarima, dok su Republika Hrvatska i Mol pristali na odgodu do siječnja naredne godine, budući da se radi o dvama dioničarima koji kombinirano drže 93 posto udjela u Ini, dolazi se do spoznaje da je od ukupnih 622 milijuna kuna dividende za siječanja naredne godine prebačena obveza od skoro 580 mičlijuna kuna, no s obzirom na epidemiološko stanje diljem Europe poslovne planove za narednu godinu teško je predvijeti. Iako u Ini odbacuju mogućnost gašenja riječke rafinerije, situacija je kompleksnija no što se čini, poslovanje Ine je otežano, likvidnost je ugrožena, a tržište smanjeno. Poslovna logika je neumoljiva obzirom na postojanje jefitinih i dostupnih derivata. Prema lanjskom izvješću Hrvatske energetsko regulatorne agencije proizvodnja naftnih derivata u našoj zemlji ionako je u padu za 26,3 posto, u isti je mah lani uvoz porastao za 28,7 posto. Podaci su to koji pokazuju nepovoljan trend sve veće ovisnosti o uvozu naftnih derivata uslijed smanjenja kapaciteta domaće rafinerijske prerade.

“INA ne zatvara niti namjerava zatvoriti Rafineriju nafte Rijeka. U sklopu programa Ina Rafinerije i Marketing – Novi smjer 2023. koji podrazumijeva koncentraciju aktivnosti prerade sirove nafte u Republici Hrvatskoj u Rafineriji nafte Rijeka i konverziju Rafinerije Sisak u industrijski centar, krajem 2019. godina Ina je donijela odluku o investiciji od oko četiri milijarde kuna u projekt izgradnje postrojenja za obradu teških ostataka u RNR, a što je najveća investicija u povijesti kompanije u Republici Hrvatskoj te je dokaz posvećenosti Ine ulaganju u Rijeku. Radovi na izgradnji postrojenja su započeli. Također, prošle je godine proveden najveći remont u povijesti kompanije, vrijedan 800 milijuna kuna u sklopu čega su odrađeni i radovi na novom postrojenju Propan propilen splitter, vrijednom 600 milijuna kuna. Navedenim će se ulaganjima riječka rafinerija svrstati u moderne europske rafinerije u kojima je prerada nafte dugoročno održiva i profitabilna, a to će u konačnici osigurati mogućnost provođenja i drugih projekata važnih za transformaciju Ine, d.d. u niskougljičnu kompaniju, primjerice projekata vezanih uz obnovljive izvore energije i slično”, poručuju pak iz Ine na ovu temu u odgovoru za Novi list.



Facebook Comments

Loading...
DIJELI