“U fokus ćemo staviti sve komparativne prednosti naše zemlje koje u ovim okolnostima mogu poslužiti kao dodatan motiv za realizaciju putovanja”

Foto: Cropix

Pandemija koronavirusa negativno utječe na hrvatsko gospodarstvo, a posebice na turizam koji se u ovo doba proteklih godina već prilično zahuktavao. Za Uskrsne blagdane u našoj zemlji gotovo i nije bilo turista, a oni hrabri koji su uspjeli doći, svoj mir su našli na jedinoj “oazi” – otoku Viru. Dolazi lijepo vrijeme, ljetni odmori, a nema naznaka da će se nešto bitno promijeniti te da će nam odjednom pohrliti oni, koji su do jučer, bili u izolaciji u svojim europskim domovima.

Kako spasiti ovogodišnju sezonu pa i cijelu turističku godinu, postoje li određene mjere za oporavak nakon izlaska iz karantene te na koji način privući turiste, koji, naravno moraju biti zdravi te ujedno osigurati svoja turistička odredišta, razgovarali smo s Kristjanom Staničićem, direktorom Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice.

U nedjelju istječe 30 dana od donošenja mjera za zaštitu od koronavirusa, no one idu i dalje. Što mislite o tome i kako će se to odraziti na turizam?

– Treba imati na umu kako je i dalje najvažnija sigurnost svih građana, odnosno kako je i dalje dosta teško i nezahvalno bilo što u ovom trenutku prognozirati. Ipak, osobno ću biti blago optimističan pa vjerujem da ćemo uspjeti uhvatiti dio glavnog dijela turističke godine kada se ostvaruje najveći dio ukupnog turističkog prometa u zemlji. Kao što sam rekao, trenutno je najvažnije biti i ostati zdrav te se nadati da će se život čim prije normalizirati, a onda će se zasigurno realizirati i određeni turistički promet.

Imate li plan spašavanja ovogodišnje turističke godine? Kakve su općenito vaše procjene za ovu godinu?



– Turističku godinu, odnosno rezultat kojeg smo planirali ostvariti u 2020. godini zbog okolnosti koje su zahvatile cijeli svijet naravno nećemo moći postići. Hrvatska turistička zajednica će, naravno uz podršku Ministarstva turizma učiniti sve kako bi u ovoj godini ostvarili što je moguće bolji rezultat te u tom smjeru idu naša planiranja i definiranja novih promotivnih strategija. U skladu s okolnostima pravovremeno smo odgodili sve marketinške i PR aktivnosti po tržištima do stabilizacije cijele situacije te ponovne otvorenosti i  spremnosti ciljnih skupina na realizaciju putovanja. Prisutnost na tržištima u ovom je razdoblju primarno osigurana kroz aktivnosti na društvenim mrežama gdje je s brojnim pratiteljima uspostavljena stalna i aktivna dvosmjerna komunikacija koja je rezultirala i povećanjem broja naših pratitelja koji su u ovim trenucima najaktivniji upravo na društvenim mrežama. Isto tako, u tijeku su procesi redefiniranja marketinških kampanja čiji će budžet biti usmjeren u oglašavanje glavnog dijela turističke godine kada se za to steknu uvjeti. U tijeku je definiranje novih taktika i pristupa promociji na onim tržištima koja imaju potencijale za najbolju i najbržu reakciju na naše poruke.

‘U fokus ćemo staviti sve komparativne prednosti naše zemlje’

S obzirom da je Hrvatska pretežito automobilska destinacija, hoćemo li se više orijentirati na susjedne zemlje tj. dolazak njihovih turista i što će se sve učiniti kako bi se oni privukli?

– Prije svega valja naglasiti kako određena predviđanja za europski turistički sektor u razdoblju neposredno nakon završetka krize uzrokovane koronavirusom govore o povećanju broja putovanja unutar vlastite zemlje iz razloga sigurnosti i podrške ekonomskom oporavku vlastite zemlje, odnosno o eventualnim putovanjima u bliže, lako dostupne destinacije pri čemu geografski položaj Hrvatske u središtu Europe i okruženju velikih europskih emitivnih tržišta predstavlja našu priliku i komparativnu prednost. U tom ćemo smislu definitivno fokus imati na našem domaćem tržištu, ali i na nama teritorijalno bližim i vrlo važnim tržištima kao što su Njemačka, Slovenija, Austrija, Mađarska, Češka, Slovačka, Poljska i dr. U fokus ćemo staviti sve komparativne prednosti naše zemlje koje u ovim okolnostima mogu poslužiti kao dodatan motiv za realizaciju putovanja, od visoke razine sigurnosti, lake prometne dostupnosti hrvatskih destinacija  pa sve do očuvane i bogate prirodne baštine te nautike po kojoj smo itekako dobro prepoznati u svijetu.

Hoće li se snižavati cijene za odlazak na odmor domaćih gostiju?

– Cijene će se kreirati sukladno uvjetima na tržištu te po principu odnosa ponude i potražnje. Siguran sam da će svi poslovni subjekti definirati cjenovne politike koje će privlačiti goste, dok s aspekta HTZ-a mogu reći da ćemo vrlo snažan naglasak imati na promociji putovanja unutar zemlje te da ćemo vrlo intenzivno surađivati s Ministarstvom turizma na projektu CRO kartice koja bi također trebala imati pozitivne efekte na domaće turističke tijekove.

S obzirom na cijelu situaciju, pretpostavka je da se ove godine neće održati Dani hrvatskog turizma. Je li to točno i na što će se usmjeriti pažnja?

– Dani hrvatskog turizma je manifestacija koja se tradicionalno održava potkraj listopada, izuzev prošle godine kada smo ju organizirali mjesec dana ranije obzirom da je cijelo događanje po prvi put bilo organizirano na kontinentu i to na području svih pet slavonskih županija. Preostaje za vidjeti kakve će preporuke, mjere i odluke donijeti Nacionalni stožer civilne zaštite, ali i u kojem će se smjeru odvijati globalni turistički procesi obzirom na utjecaj pandemije koronavirusa, pa će odluka o održavanju DHT-a tek biti donesena.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI