DETALJNA ANALIZA: HDZ-ov spot ‘Sigurna Hrvatska’ jako je sličan nedavno objavljenom spotu Ožujskog piva. Slučajno ili…?

Goran Mehkek / CROPIX

Hrvatska demokratska zajednica na čelu sa svojim predsjednikom Andrejom Plenkovićem, jučer je objavila spot predizborne kampanje za nadolazeće parlamentarne izbore. Po novi mandat HDZ kreće pod geslom “Sigurna Hrvatska”, a hastag se već naveliko koristi diljem društvenih mreža.

Predizborni spotovi važan su dio svake izborne kampanje, a većina se stranaka uvijek potrudi napraviti što bolji video materijal kojim dodatno žele privući pokoji glas neodlučnih birača, a osim na društvenim mrežama, spotovi se u predizborno vrijeme mahnito vrte i na televizijama.

Analizirali smo HDZ-ov spot i došli do zanimljivih zaključaka

Spotovi često postanu i predmet analiza stručnjaka, pa se tako i HDZ-ov s nestrpljenjem iščekivao te se već prvog dana u tanane analizirao.



Sigurna Hrvatska

Hrvatska je sigurna zemlja. Sigurna je, jer imamo ljude velika srca. Naši ljudi žele biti sigurni da znamo voditi zemlju. Žele biti sigurni da smo zemlja koju prošlost ne opterećuje, a budućnost ujedinjuje. #SigurnaHrvatska HDZ – Hrvatska demokratska zajednica

Gepostet von Andrej Plenković am Samstag, 20. Juni 2020

Komunikacijski stručnjaci s kojima smo razgovarali o video uratku HDZ-a došli su do zanimljivih zaključaka, koji se svode na to da je HDZ dio kadrova i motiva svojeg novog promidžbenog spota “posudio” iz nekih drugih spotova, ali i iz svojih starih uradaka iz prethodne kampanje koja je nosila znakovit naziv “Vjerodostojno”. No, krenimo redom…

Novi spot HDZ-a, “Sigurna Hrvatska”, započinje Plenkovićevom vožnjom u automobilu.

Isti se taj upečatljiv motiv vožnje u automobilu našao u završnom spotu kampanje “Vjerodostojno” prije nekoliko godina.

Dio spota “Sigurna Hrvatska” posvećen je i zdravstvenim djelatnicima, koji su odigrali jednu od najključnijih uloga u jeku epidemije koronavirusa.

Zanimljivo je da se taj detalj može vidjeti u nedavno objavljenom promotivnom spotu Ožujskog piva pod nazivom “Dobri ljudi”.

Nastavno na temu sigurne Hrvatske, jedan od važnijih motiva u spotu su i djelatnici u trgovinama.

Taj pak se motiv lako može povezati s onim iz spota trgovačkog diva Konzum, koji su napravili prije dva mjeseca u jeku epidemije koronavirusa.

Zanimljiv je i motiv vatrogasaca koji se pojavljuje u HDZ-ovom spotu, a koji se također može vidjeti u spotu Ožujskog piva.

Inače, spot Hrvatske demokratske zajednice traje 1:37 minuta, a u njemu je znakovito još nekoliko detalja. Jedan od njih je kadar grada Vukovara, oko kojeg su se pri nedavnom istupu vukovarskog gradonačelnika Penave iz HDZ-a ‘polomila koplja’. Penava je tada kazao kako aktualna vlast nije puno napravila za Grad Heroj, a nekoliko sati nakon njegove konferencije za medije, u Vukovar je promptno stigao ministar branitelja i drugi čovjek HDZ-a, Tomo Medved.

Medved je tada demantirao Penavu, pobrojavši sve što je HDZ napravio za Vukovar.

Znakovito je da je baš Vukovar nakon raskola u HDZ-u na istoku zemlje stavljen u njihov predizborni spot.

Zanimljiva je i sama završna scena. Naime, u kadru se nalazi premijer Plenković, a iza njega svi njegovi ključni ljudi. No, kadar je od svih ljudi u jednom trenutku fokusiran samo na njih nekoliko – između ostalog na aktualnom ministru zdravstva Viliju Berošu, koji je svojedobno postao heroj nacije, a na čijim je leđima naglo porastao rejting stranke, te na ministru unutarnjih poslova i načelniku Nacionalnog stožera Civilne zaštite, Davoru Božinoviću, koji se također u jeku epidemije profilirao kao jedan od ključnih Plenkovićevih ljudi.

Usporedba s Vučićem

Inače, na društvenim mrežama neki čak idu toliko daleko da spot HDZ-a uspoređuju sa spotovima srbijanskog predsjednika i čelnika Srpske narodne stranke Aleksandra Vučića, čiji su predizborni videi izazvali lavinu reakcija u Srbiji, ali i u čitavoj regiji.

Vučiću spočitavaju na prozirnosti i populizmu koji je iz aviona vidljiv u svim njegovim spotovima, a neki su tu notu populizma pronašli i u spotu HDZ-a.

Facebook Comments

loading...
Loading...
DIJELI