Pedagog i sociolog Boris Jokić komentirao je situaciju oko početka škole i održavanje nastave s obzirom na koronavirus istaknuvši kako mu se diže kosa na glavi kad čuje da će se to rješavati u hodu. “Imali smo mjesece u kojima se moglo umanjiti negativne i povećati pozitivne učinke u različitim scenarijima”, navodi za Večernji list.
Objašnjava kako je potrebno izraditi planove za škole u dvije i tri smjene, koje su vrlo rijetke u zapadnom svijetu, te učenike u različitim strukovnim programima čija se nastava djelomice zasniva na praksi.
“Nedovoljno je naglašeno pitanje škola u Zagrebu koje su nastradale u potresu, a čiji su učenici premješteni u druge škole. Mi smo se u potpunosti posvetili pitanju maski, prostora, hodanja po hodnicima, a kao da smo zaboravili da je ključno pitanje kvalitete odgoja i obrazovanja. Tu ministarstvo posebno zakazuje. Odgojno-obrazovnu komponentu moraju voditi odgojno-obrazovni radnici i znanstvenici iz područja obrazovanja. Već davno je trebalo imati plan kako nadoknaditi propušteno iz prošle školske godine zbog korone i štrajka”, poručuje.
Dodaje kako je važno napraviti i nove pristupe vrednovanju i ocjenjivanju u ovoj situaciji te darovitim i učenicima s poteškoćama. Hrvatska ima, kako naglašava, znanje i stručnost za to na jednakoj razini kao Austrija ili Njemačka.
“Osobno bih kao i mnogi drugi rado pomogao u pronalaženju najboljih rješenja jer smatram da učenici i ovo društvo imaju pravo na najbolje obrazovanje. Obrazovna politika ima obavezu to osigurati, ali ona ne razmišlja proaktivno već isključivo reaktivno. To su najvažnija pitanja u obrazovanju trenutno, a na njih se uopće ne obraća pažnja”, upozorava.
Smatra kako se već trebalo početi pripremati za online nastavu jer iskustva iz proljeća, kako navodi, ukazuju da taj sustav treba poboljšati i to prije svega intenzivnijom komunikacijom učenika sa svojim učiteljima, optimiziranjem opterećenja učenika i nastavnika te strukturiranjem radnog dana, kako se ne bi dogodilo da nekim učenicima škola traje tri minute, a nekima 13 sati.
“Također važno je naglasiti da se u javnom prostoru provlači jedna velika neistina vezana uz online nastavu potaknuta od politike, a to je da svi učenici i nastavnici imaju tablete, računala i brzi Internet. To je laž i ovo razdoblje treba iskoristiti da se ti uvjeti ujednače kako online nastava ne bi izazvala dodatno društveno raslojavanje među mladima”, zaključuje.