Prva željeznička pruga na hrvatskom prostoru – 1860.

Međimurje je dobilo prugu prije Zagreba.

Trideseti pet godina nakon otvaranja željezničkog prometa na svijetu, u Engleskoj godine 1825.godine,  Međimurje je postalo prvi krajna hrvatskim prostorima koji je dobioželjezničkuprugu.Dogodilo se to 24. travnja 1860. godine kada je u promet puštena pruga koja jepovezivala Nagykanizsu u Mađarskoj s Pragerskim u Sloveniji, a koja je prolazila preko Kotoribe, Čakovca i Macinca u dužini od 41 kilometara.Izgradnjom te pružne dionice ostvarena je izravna veza s tek sagrađenom magistralnom prugom Beč – Trst, a godinu dana poslije i veza s drugim monarhijskim središtem u Budimpešti.

Kako je Međimurje u to vrijeme bilo izdvojeno od Banske Hrvatske i priključeno direktno Ugraskoj, druga po redu pruga na području Hrvatske poznatija je jer je prolazila kroz Zagreb, na liniji Sisak – Zidani most, no otvorena je tek dvije godine kasnije (1862. godine).

Kako su Austrija i Mađarska vodileprometnu politiku koja je koristila samo njihovim interesima Hrvatskajesvoje prve pruge dobila relativno kasnou odnosu na ostale dijelove Habsburške Monarhije, u čijem se sastavu tada nalazila. Naime, do 1848. godineu Austriji je bilo izgrađeno 1.276 kilometara pruga, u Mađarskoj samo 395 km., a u Hrvatskoj nijedan metar pruge. Sve to pokazuje veliki raskorak u gospodarstvenu razvoju između Austrije, Mađarske i Hrvatske, pri čemu je najviše bila zapostavljena Hrvatska.

Facebook Comments



Loading...
DIJELI