Nacistička Njemačka testirala prvi mlazni lovac

Dana 18. srpnja 1942. nacistička je Njemačka testirala zrakoplov s revolucionarnim pogonom. Za razliku od dotadašnjih propelerski pokretanih aviona, novi Messerschmitt Me-262 imao je mlazne motore. Mlazni pogon (turbojet) omogućava znatno veću brzinu i veći potisak od klasičnog propelerskog pogona. Na Messerschmitt Me-262 prvo su trebali biti instalirani BMW-ovi mlazni motori tipa BMW 003, no oni su se pokazali nepouzdanima, pa su na kraju upotrijebljeni Junkersovi mlazni motori Jumo 004 (Jumo je kratica za Junkers Motoren).

Zrakoplov Messerschmitt Me-262 imao je dva takva motora, svaki potiska od oko 8800 njutna (performanse mlaznih motora izražavaju se u njutnima, a ne u konjskim snagama kao kod klipnih motora). Cijeli zrakoplov Me-262 imao je masu oko 7 tona, imao je maksimalnu brzinu od visokih 900 km/h (propelerski zrakoplovi obično su išli samo upola toliko, a samo iznimno preko 600 i 700 km/h). Testni let obavio je pilot Fritz Wendel, poletjevši s piste u Leipheimu u Bavarskoj (17 km od Ulma, rodnog mjesta Alberta Einsteina).

Zanimljivo je da su Britanci svoj prvi mlazni lovac Gloster Meteor testirali tek 9 mjeseci kasnije. Mlazni lovac Me-262 ušao je u serijsku proizvodnju kao prvi mlazni avion u povijesti. Proizvedeno je oko 800 komada, a dijelovi za njih proizvodili su se ropskim radom zatvorenika logora Mauthausen-Gusen u Austriji (nedaleko od Linza) i to u ogromnim podzemnim tunelima. Njemačka je propaganda mnogo očekivala od mlaznih lovaca, pa ih je prikazivala kao oružje koje će preokrenuti ishod rata.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI