Ono kada je premijer najskromniji… Vozni park hrvatskih političara

wikipedia.org

Mercedes parkiran pred obiteljskom kućom ministrice regionalnog razvoja Gabrijele Žalac koji nije zaveden u njezinoj imovinskoj kartici, neodoljivo zaudara na još jednu aferu koja se potkrala ministrima u Vladi kojom ravna premijer Andrej Plenković. Dok se ministrica neuvjerljivo pokušava izvući iz nove priče koja se lomi na njenim plećima, premijer i ostatak vladajuće karavane mudro šuti. Kako i ne bi, pa vladajući ionako ne vide ništa sporno u luksuznim vozilima.

Naime, službeno se vladajuća elita vozi i u skupocjenim automobilima, a koliko je to uzelo maha svjedoči podatak kako službena vozila proračunskih korisnika, njih skoro devet i pol tisuća, hrvatske građane na godišnjoj razini stoje oko 366 milijuna kuna. U tu su svotu ukalkulirani tek izdaci za gorivo, registraciju, osiguranje, servis, gume te naknadu za najam.

No, treba ovoj ionako velikoj svoti pridodati i troškove nabavke vozila. Primjerice, prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. bilo je 636 korisnika koji su imali 9424 službena vozila, od čega 6002 osobnih, 2005 gospodarskih, 786 terenskih te 631 motocikl. Ured za opće poslove Hrvatskog sabora i Vlade ima 50-tak službenih vozila i 29 vozača, a pod njegovom su nadležnošću vozila na raspolaganju Saboru i Vladi.

U eri Zorana Milanovića pravo na službeno vozilo osim njega samoga imali su Vesna Pusić, Milanka Opačić, Branko Grčić, Ranko Ostojić i Tomislav Saucha. Zanimljivo, prema posljednjim javno dostupnim podacima, najveći broj kilometara među saborskim zastupnicima prešao je dužnosnik s prebivalištem u Vinkovcima.

Istovremeno, Državna revizija utvrdila je kako je u Ministarstvu poljoprivrede u doba dok je njime upravljao Tihomir Jakovina, tijekom 2015. godine pravo na službeni auto 24 sata dnevno imalo osam dužnosnika toga resora i jedan zaposlenik, odnosno savjetnik ministra, a da za to nije donesena odluka čelnika tijela. Jednako kao što se vozikaju ministri i čelni ljudi u Saboru, službena vozila rabe načelnici, gradonačelnici i župani što je priča vrijedna spomena.



Naime, nedavno je javnost svjedočila neobičnom potezu načelnika Perušića, HDZ-ova Ivice Turića. Dotični je raspisao natječaj za nabavu auta koji je udovoljavao jedino Mercedesu E 250 Bluetec 4Matic, a s traženom opremom vozilo stoji 450 tisuća kuna. Inače, Perušić ima oko 3000 stanovnika. Tuić od natječaja odustaje pod pritiskom javnosti pa se danas vozi u Hyundaiju Santa Fe 2.2 vrijednom oko 228.705 kuna.

U Zemuniku Donjem, nedaleko od Zadra, načelnik se vozi u Golfu 1.6 TDI, koji je nabavljen na leasing, a istovremeno općina raspolaže i s Opel Corsom iz 2003. godine. U Bošnjacima se načelnik vozi s Nissanom Qashqaijem, a prvi čovjek Darde u Škodi Octaviji. Općina Pitomača ima dva automobila – Opel Astru iz 2005.godine i Passata iz 2012. U Tordincima se vozi Opel Insignija, a u Plitvičkim Jezerima Renault Laguna.

U Škodi Octaviji Elegance vozi se Jakša Šestić iz Drenovaca, a u Zmijavcima se voze Passatom vrijednim 82 tisuće kuna. U Ružićima je pak službeno vozilo Škoda Octavija vrijedna oko 121 tisuću kuna, jednako kao u Gornjim Bogićevcima. Na Pašmanu posjeduju donirani Land Rover, a u Prološcu također donirani Audi 100. Kia Ceed od oko 120 tisuća kuna službeno je vozilo načelnika Borova, a 129 tisuća kuna vrijedi Peugeot 508 načelnika Stankovaca.

Škoda Rapid vrijedna oko 95 tisuća kuna vozi se u Hercegovcu, dok načelnik Barilovića koristi službeni Audi A4 od oko 270 tisuća kuna. Renault Fluence od 70 tisuća kuna prijevozno je sredstvo u Čavlama, u Lasinju se pak načelnik prevozi Peugeotom 308 od oko 96.300 kuna, Passat od 80 tisuća kuna službeno je vozilo općine Karlobag. Škoda Superb od 70 tisuća kuna vozi se u Brinju, a Ford Focus od oko 128 tisuća kuna u Mačanima. Službeno vozilo u Rogoznici je VW Jeta od 135 tisuća kuna. Suzuki SX4 od 144 tisuće kuna službeno je vozilo u Đurmanecu. Ispada tako da što je općina siromašnija, to se načelnici voze u boljim automobilima.

I kada je o gradovima riječ, stanje nije ništa bolje. Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić puno dela pa mora da je opravdano da je za auto odriješio kesu i priuštio si Passata, i to 2010.u vrijeme kada se narod pozivalo na stezanje remena. Vozilo je vrijedno oko pola milijuna kuna, a službena Bandićeva pila u to je doba bila najbrži i najjači Passat u povijesti toga modela. Uzgred, Grad Zagreb na raspolaganju ima i 79 vozila srednje i niže klase, terenaca i dostavno vozilo.

Gradonačelnika Splita koji se za vlast još mora dobrano očešati dočekao je Passat iz 2011. Grad pod Marjanom u voznom parku posjeduje još 15 službenih vozila za potrebe Gradske uprave. Jedan od najdugovječnijih gradonačelnika u Hrvata, Vojko Obersnel vozi se u Laguni, a Grad na raspolaganju ima 20 vozila. Osijek raspolaže sa šest službenih automobila, a gradonačelnika se najčešće može vidjeti u Passatu iz 2011.godine, iako će gradonačelnik reći da službeni auto ne posjeduje te da se vozi u onome koji mu je u datom trenutku na raspolaganju.

Dražen Barišić iz Velike Gorice službeno se vozi u Passatu koji datira iz 2010., a grad ima i 11 službenih vozila. Službeno vozilo prvog čovjeka Pule Borisa Miletića je Citroen C5, a grad rabi još 10 službenih vozila, njih 9 je u najmu, a jedan u vlasništvu. Sisačka gradonačelnika Kristina Ikić Baniček vozi se u Suzukiju SX4, a grad posjeduje 5 automobila.

Ivan Čehok službeno se, kao varaždinski gradonačelnik može koristiti Peugeotom 508, dok grad ima devet službenih vozila. U Samoboru, kada su u pitanju automobili, pažnju moraju obratiti na kazetofone jer njihovim gradom upravlja šef HSS-a Krešo Beljak koji za službene potrebe uskače u Passat iz 2013.godine, a sam grad u vlasništvu ima 5 osobnih vozila i jedan skuter. Vukovar ima ukupno 10 službenih automobila, a gradonačelnik Ivan Penava vozi se u Chrysleru iz 2010.

Vozni park prilično je impresivan i među županijskim predstavnicima. HDZ-ova Ivana Anušića dočekao je tako Šišljagićev Passat iz 2011.godine, a zamjenici župana u eri bivšeg čelnika vozili su se u Renaultu Meganu, Golfu i Tiguanu. U Bjelovarsko-bilogorskoj županiji službeno je vozilo Citroen C5, a tu je i Astra iz 2004 te Opel Insignija nedavno kupljena na leasing za 175 tisuća kuna. U Brodsko-posavskoj županiji na raspolaganju imaju dva Audija A6 i A4. I u zadarskoj županiji čelni čovjek vozi se Audijem, dok zamjenici posjeduju dvije Insignije.

Krapinsko-zagorski župan vozi se Passatom, a on i zamjenici na raspolaganju imaju i Škodu Octaviju te Renault Flunecu i to 24 sata na dan. Šibensko-kninska županija posjeduje 3 Golfa, a za župana je osiguran Audi A6 iz 2007.godine. Virovitičko-podravska županija ima dva Passata zajedno vrijedna preko 400 tisuća kuna. U ratom i političkim manevrima razorenoj i poharanoj Slavoniji, voze se tako župani bijesnim kolima, dok autobusi istovremeno odvoze rijeke mladih u bijeli svijet, kako bi osigurali bolje i sigurnije sutra.

U eri Zorana Milanovića najskupljim autom mogao se pohvaliti ministar policije Ranko Ostojić, koji vozi Kiju Sontero. Auto je kupljen u vrijeme mandata, a polovicu otplaćuje na leasing. Vozilo čija cijena seže iznad 200 tisuća kuna posjedovao je i Zmajlović, riječ je o Fordu S-Max iz 2010.godine.

U garaži Branka Grčića stoji BMW, kojega je pribavio bez kreditnog zaduženja. Supruga pak ima Aveo iz 2007. Sam Milanović i danas se vozika u svojem Passatu iz 2005. dok Gordan Maras vozi Peugeot 5008 iz 2010. Ante Kotromanović i Ivan Vrdoljak, bili su skloni motociklima pa tako bivši ministar obrane uz Mazdu posjeduje i motocikl Beverly. Nekadašnji ministar gospodarstva ima dva mopeda Piaggio Vespu i Kymco Downtown iz 2013. kojim je dolazio na posao, a supruga pak posjeduje Audi A4 iz 2005. Vesna Pusić vozi se Fiatom, bivši ministar pravosuđa Orsat Miljenić Renaultom Espance vrijednim 60 tisuća kuna, a Mirando Mrsić posjeduje tek ženin Megan od 75 tisuća kuna. Aktualni pak premijer Andrej Plenković vlasnik je Passata iz 2011.godine, čija je vrijednost oko sto tisuća kuna.

Jedna od najbogatijih, sada već bivših, ministrica je Martina Dalić. U imovinsku je karticu upisala suprugov Nissan Juke iz 2012.godine, a vrijednost mu je također sto tisuća kuna. Ministar Damir Krstičević privatno se vozi Golfom iz 2009. vrijednim 64 tisuće kuna,  a njegov kolega Goran Marić posjeduje Peugeot iz 2008.godine vrijedan 30 tisuća kuna, dok se žena vozi Peugeotom 508 od 140 tisuća kuna. Zdravko Marić posjeduje Audi A6 iz 2015. od 350 tisuća kuna.

Pokretnine ministra Lovre Kuščevića ostavljaju bez daha: Honda iz 2000. od 10 tisuća kuna, dva Mercedesa zajedno vrijedna 10 tisuća kuna i čamac od 50 tisuća kuna. Tomislav Tolušić jedan je od skromnijih na ovoj neskromnoj listi, vozi se u Peugeotu iz 2012.od 88 tisuća kuna. Mlađahni Tomislav Ćorić vlasnik je BMW-a iz 2012. od 120 tisuća kuna.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI