U najsiromašnijim općinama, županijama i gradovima – najbogatiji vozni parkovi!

Patrik Macek/PIXSELL

Vladajuća se elita vozi u skupocjenim automobilima, a koliko je to uzelo maha, svjedoči podatak da službena vozila proračunskih korisnika, njih gotovo devet i pol tisuća, hrvatske građane na godišnjoj razini stoje oko 366 milijuna kuna! U tu su svotu ukalkulirani i izdaci za gorivo, registracije, osiguranja, servise, gume, te naknade za najam. No, toj ionako velikoj svoti valja pridodati i troškove nabavke vozila

Hrvatski zastupnici nedavno su javnosti obznanili da odlaze na godišnji odmor koji će trajati više od dva tjedna, dok će se u međuvremenu Sabor obnavljati, što će pa koštati oko milijun kuna. Sve je to, dakako, službeno. A riječ – službeno – do te se mjere uvriježila među našom političkom elitom, da se nerijetko čini kako taj pojam zlorabe kako bi uživali u luksuzu kojeg im omogućuju vladajuće fotelje. Uživaju tako oni „službeno“, kada i kako im na um padne u – vožnjama vladinim avionom, komuniciranju službenim mobitelima, u plaćenim dnevnicama, stanarinama, režijama i svim drugim troškovima koje obični smrtnici moraju podmiriti sami. Kako i na koji način to uspijevaju – nitko ih ne pita…

Službeno se vladajuća elita vozi i u skupocjenim automobilima, a koliko je to uzelo maha, svjedoči podatak da službena vozila proračunskih korisnika, njih gotovo devet i pol tisuća, hrvatske građane na godišnjoj razini stoje oko 366 milijuna kuna! U tu su svotu ukalkulirani i izdaci za gorivo, registracije, osiguranja, servise, gume, te naknade za najam. No, toj ionako velikoj svoti valja pridodati i troškove nabavke vozila.

Vozikaju se ministri, ali i načelnici…

Primjerice, prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. imali smo 636 korisnika koji su koristili 9424 službena vozila, od kojih 6002 osobnih, 2005 gospodarskih, 786 terenskih te 631 motocikl. Ured za opće poslove Hrvatskog sabora i Vlade ima 50-ak službenih vozila i 29 vozača, a pod njegovom su nadležnošću i vozila na raspolaganju Saboru i Vladi. U eri Zorana Milanovića pravo na službeno vozilo, osim njega, imali su Vesna Pusić, Milanka Opačić, Branko Grčić, Ranko Ostojić i Tomislav Saucha. Zanimljivo, prema posljednjim javno dostupnim podacima, najveći broj kilometara među saborskim zastupnicima prešao je dužnosnik s prebivalištem u Vinkovcima; neslužbeno se nagađa da je riječ o Tomislavu Čuljku.

Istodobno, Državna revizija je utvrdila kako je u Ministarstvu poljoprivrede u vrijeme Tihomira Jakovine tijekom 2015. godine, pravo na službeni auto 24 sata dnevno imalo osmero dužnosnika tog resora i jedan zaposlenik, odnosno savjetnik ministra, a da za to nije donesena nikakva odluka. No, jednako kao što se vozikaju i ministri i čelni ljudi u Saboru, službena vozila rabe načelnici, gradonačelnici i župani što je priča itekako vrijedna spomena. Naime, nedavno je javnost svjedočila neobičnom potezu načelnika Perušića, HDZ-ova Ivice Turića. On je raspisao takav natječaj za nabavu auta, kojem je udovoljavao jedino mercedes e 250 bluetec 4matic, a koji je s posebnom opremom koju je načelnik tražio – koštao 450 tisuća kuna. Inače, Perušić ima oko 3000 stanovnika. Međutim, pod pritiskom javnosti, Turić je odustao od natječaja, pa se danas vozi u hyundaiju santa fe 2.2, vrijednom oko 228.705 kuna.

U Zemuniku Donjem, nedaleko od Zadra, načelnik se vozi u golfu 1.6 TDI, koji je nabavljen na leasing. Istodobno općina raspolaže i s Opelom corsom iz 2003. godine. U Bošnjacima se načelnik vozi u nissanu qashqaiju, a prvi čovjek Darde u škodi octaviji. Općina Pitomača ima dva automobila – opel astru iz 2005. i passata iz 2012. godine. U Tordincima voze opel insigniju, a u Plitvičkim Jezerima renault lagunu. U škodi octaviji elegance vozi se Jakša Šestić iz Drenovaca, a u Zmijavcima se voze passatom vrijednim 82 tisuće kuna.



Za Bandića najbrži i najjači passat…

U Ružićima je pak službeno vozilo škoda octavija vrijedna oko 121 tisuću kuna, jednako kao i u Gornjim Bogićevcima. Na Pašmanu posjeduju donirani land rover, a u Prološcu također donirani audi 100. Kia ceed od oko 120 tisuća kuna, službeno je vozilo načelnika Borova, a 129 tisuća kuna vrijedi peugeot 508, načelnika Stankovaca. Škoda rapid vrijedna oko 95 tisuća kuna vozi se u Hercegovcu, dok načelnik Barilovića koristi službeni audi A4 vrijedan oko 270 tisuća kuna.

Renault fluence od 70 tisuća kuna prijevozno je sredstvo u Čavlama, a u Lasinju se, pak, načelnik prevozi pugeotom 308 od oko 96.300 kuna. Passat od 80 tisuća kuna službeno je vozilo općine Karlobag. Škoda superb od 70 tisuća kuna vozi se u Brinju, a ford focus od oko 128 tisuća kuna u Mačanima. Službeno vozilo u Rogoznici je VW jeta od 135 tisuća kuna. Suzuki sX4 od 144 tisuće kuna službeno je vozilo u Đurmancu. Ispada, da što je općina siromašnija, načelnici se voze u boljim automobilima.

I kada je o gradovima riječ, stanje nije ništa bolje. Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić „puno dela“, pa je bilo opravdano da je za auto odriješio kesu i „priuštio“ si novog passata i to 2010. godine, u vrijeme kada se narod pozivalo na stezanje remena. Vozilo je vrijedno oko pola milijuna kuna, a službena Bandićeva „pila“ u to je doba bila najbrži i najjači passat u povijesti tog modela. Uzgred, Grad Zagreb na raspolaganju ima i 79 vozila srednje i niže klase, terenaca i dostavno vozilo.

Gradonačelnika Splita, koji se za vlast još mora dobrano očešati, dočekao je passat iz 2011. godine. Grad pod Marjanom u gradskom voznom parku posjeduje još 15 službenih vozila za potrebe Gradske uprave. Jedan od najdugovječnijih gradonačelnika u Hrvata, riječki Vojko Obersnel, vozi se u laguni, a Grad na raspolaganju ima 20 vozila. Osijek, pak, raspolaže sa šest službenih auta, a gradonačelnika se najčešće može vidjeti u passatu iz 2011. godine. Pritom prvi čovjek Osijeka voli reći da ne posjeduje službeni auto, te da se vozi u onome koji mu je u datom trenutnu na raspolaganju.

Impresivno i u županijama

Dražen Barišić iz Velike Gorice službeno se vozi u passatu koji datira iz 2010., a grad ima još dodatnih 11 službenih vozila. Službeno vozilo prvog čovjeka Pule, Borisa Miletića, je citroen C5, a grad rabi još 10 službenih vozila – njih 9 je u najmu, a jedan u vlasništvu. Sisačka gradonačelnica, Kristina Ikić Baniček, vozi se u suzukiju sX4, a grad posjeduje 5 automobila.

Ivan Čehok službeno se, kao varaždinski gradonačelnik, može koristiti peugeotom 508, dok grad ima devet službenih vozila. U Samoboru, kada su u pitanju automobili, pažnju moraju obratiti na kazetofone, jer njihovim gradom upravlja šef HSS-a, Krešo Beljak, koji za službene potrebe uskače u passat iz 2013. godine, dok u gradskom vlasništvu ima još 5 osobnih vozila i jedan skuter. Vukovar raspolaže s 10 službenih automobila, a gradonačelnik Ivan Penava vozi se u chrysleru iz 2010. godine.

Vozni park je prilično impresivan i među županijskim predstavnicima. Tako je HDZ-ova Ivana Anušića dočekao Šišljagićev passat iz 2011. godine, dok su se zamjenici sada već bivšeg župana, vozili u renaultu meganu, golfu i tiguanu. U bjelovarskoj županiji službeno je vozilo citroen C5, a tamo je i astra iz 2004., te insignija nedavno kupljena na leasing. U Brodsko-posavskoj županiji na raspolaganju imaju dva audija – A6 i A4. I u Zadarskoj županiji čelni čovjek vozi se audijem, dok zamjenici posjeduju dvije insignije.

Krapinsko-zagorski župan, Stjepan Kolar, vozi se passatom, a on i zamjenici na raspolaganju imaju i škodu octaviju, te renault fluencu, i to 24 sata na dan. Šibensko-kninska županija posjeduje 3 golfa, a za župana je osiguran audi A6 iz 2007.godine. Virovitičko-podravska županija ima dva passata, zajedno vrijedna više od 400 tisuća kuna.

Tako se u ratom i političkim manevrima razorenoj i poharanoj Slavoniji, župani voze bijesnim kolima iz kojih ne vide kako autobusi svakoga dana odvoze rijeke naših mladih Hrvata u bijeli svijet, kako bi si daleko od hrvatskih političara osigurali bolje i sigurnije sutra…

Ne razbacuju se novcem za nova vozila…

U eri Zorana Milanovića najskupljim autom mogao se pohvaliti ministar policije Ranko Ostojić, koji je vozio kiju sontero. Auto je kupio u vrijeme ministarskog mandata, a polovicu je otplaćivao na leasing. Vozilo vrijedno više od 200 tisuća kuna, posjedovao je i ministar Zmajlović, a riječ je o fordu s-max iz 2010.godine. U garaži Branka Grčića stajao je bmw, kojega je pribavio bez kreditnog zaduženja. Supruga mu je vozila aveo iz 2007. godine. Milanović se, pak, i danas vozika u svojem passatu iz 2005., dok Gordan Maras vozi peugeot 508. iz 2010. godine.
Ante Kotromanović i Ivan Vrdoljak, bili su skloni motociklima, pa tako bivši ministar obrane, uz mazdu, posjeduje i motocikl beverly. Bivši HNS-ov ministar gospodarstva ima dva mopeda – piaggio vespu i kymco downtown iz 2013. kojim je dolazio na posao, dok mu supruga posjeduje audi A4 iz 2005. godine. Vesna Pusić vozi se fiatom, bivši ministar pravosuđa, Orsat Miljenić, renaultom espance vrijednim 60 tisuća kuna, a Mirando Mrsić posjeduje tek ženin renault megan od 75 tisuća kuna.
Aktualni premijer Andrej Plenković, vlasnik je passata iz 2011. godine, čija je vrijednost danas oko sto tisuća kuna. Jedna od najbogatijih ministrica, Martina Dalić, u imovinsku je karticu upisala suprugov nissan juke iz 2012. godine, a vrijednost mu je sada također sto tisuća kuna. Ministar Damir Krstičević privatno se vozi golfom iz 2009., vrijednim 64 tisuće kuna, a njegov kolega Goran Marić, posjeduje peugeot iz 2008. godine, vrijedan sada 30 tisuća kuna, dok mu žena vozi peugeot 508 od 140 tisuća kuna.
Zdravko Marić posjeduje audi A6 iz 2015. vrijedan 350 tisuća kuna, dok pokretnine ministra Lovre Kuščevića ostavljaju bez daha: honda iz 2000. od 10 tisuća kuna, dva mercedesa vrijedna sada 10 tisuća kuna i čamac od 50 tisuća kuna. Tomislav Tolušić jedan je od skrominijih na ovoj neskromnoj listi – vozi se u peugeotu iz 2012. od 88 tisuća kuna, dok je mlađahni Tomislav Ćorić vlasnik bmw-a iz 2012. od 120 tisuća kuna.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI