Američki FBI istražuje milijunsku pljačku Hrvatske ‘dugu’ 18 godina!

U kuloarima HDZ-a vrlo dobro je poznata činjenica da Oleg Butković na mjesto ministra prometa i veza u vladi Andreja Plenkovića nije došao osobnim odabirom premijera, već lobiranjem predsjednice RH, Kolinde Grabar Kitarović.

U hrvatskoj zrakoplovnoj tvrtki Croatia Airlines d.d. (CA), 17. srpnja je, u relativnoj tišini održana redovita Glavna skupština društva. Skupština nacionalnog prijevoznika održana je u sjedištu Društva, Bani 75b u Buzinu. U trenutku održavanja Skupštine još uvijek nije formalno bio okončan natječaj za predsjednika Uprave Croatia Airlinesa, a za tu prestižnu političko-zračnotransportnu poziciju u igri je bilo nekoliko kandidata. Među kojima i aktualni glavni direktor CA-a, Krešimir Kučko, poznatiji više iz kumsko-prijateljskih odnosa s bivšim premijerom RH, Zoranom Milanovićem, a manje iz poslovnih krugova civilnog zrakoplovstva.

Članovi netom održane Skupštine Croatia Airlinesa, su među predloženim odlukama usvojili i odluku o imenovanju revizorske kuće KPMG Croatia d.o.o. za reviziju poslovanja tijekom 2017. godine. Međutim, dioničari Croatia Airlinesa nisu dobili podatak tko je u ime Republike Hrvatske, kao nominalnog vlasnika domaćeg avioprijevoznika, zastupao njene interese na posljednjoj Skupštini društva.

Osim toga, Skupština dioničara CA-a donijela je odluku o davanju razrješnice Upravi društva, dakle Krešimiru Kučku, za poslovanje i vođenje društva u 2016. godini, te Nadzornom odboru na čijem je čelu Zlatko Mateša.

Sve odluke posljednje Skupštine društva javno su dostupne na mrežnim stranicama Croatia Airlinesa. Posebnu pozornost privukla je ostvarena dobit Croatia Airlinesa u 2016. godini u iznosu od gotovo 8 milijuna kuna. Međutim, za iskazanu dobit se ne zna je li nastala prodajom rezervnih Airbusovih motora iz servisnog hangara CA ili je nastala kao preostali dio naknade netransparentno prodanih slotova CA-a na londonskom Heatrowu krajem prošle godine…

Ministar Butković na crnoj listi u Buzinu



Zanimljivo je da je Uprava, na čelu s Krešimirom Kučkom, predložila Skupštini dioničara da se za predsjednika Skupštine izabere ministar Oleg Butković, međutim izabran je Jure Šarić, koji je i potpisao sve donesene odluke skupštinara Croatia Airlinesa.

Da podsjetimo, u dosadašnjem poslovanju domaćeg nacionalnog prijevoznika već tradicionalno je mjesto predsjednika Skupštine društva pripadalo aktualnom ministru prometa, pa čak i u vrijeme notornog i optužnicama zasutog Božidara Kalmete, poznatijeg po kumskim vezama s „bardom“ HDZ-a, Vladimirom Šeksom. Je li Butkovićeva otežavajuća okolnost za odbijenicu na to statusno mjesto u Croatia Airlinesu, pripadnost klanu Tomislava Karamarka ili nije, teško je u ovom trenutku sa sigurnošću procijeniti.

Bule kao šef bauštele Vanje Špiljka

Međutim, u kuloarima HDZ-a vrlo dobro je poznata činjenica da Oleg Butković na mjesto ministra prometa i veza u vladi Andreja Plenkovića nije došao osobnim odabirom premijera, već lobiranjem predsjednice RH, Kolinde Grabar Kitarović. Pojedini hrvatski mediji još su ranije povezivali Olega Butkovića i Grabar Kitarović, i to dok još ona nije bila izabrana na prestižno mjesto na Pantovčaku.

Naime, jedan hrvatski portal je objavio kopiju računa hotelskog boravka, tj. ljetovanja obitelji Kolinde Grabar Kitarović u Novom Vinodolskom, a fakturu je osobno likvidirao Oleg Butković, kao tadašnji gradonačelnik tog omanjeg primorskog mjesta. Nadalje, Oleg Butković se također spominje u negativnom kontekstu nadzornog organa u dugogodišnjoj gradnji velebne marine Vanje Špiljka, poznatijeg kao svjedoka u munchenskom procesu pistolerosima Udbe, gospodinu Perkoviću i Mustaču. U tom kontekstu nije za odbaciti i podatak kako su se svi poslovni sastanci u vezi koncesije i građevinske operative marine Vanje Špiljaka, održavali u restoranu oca Olega Butkovića u Novom Vinodolskom u dijelu naselja Povile. Gledajući globalno Hrvatsku, prava je šteta što Oleg Butković, na jednak način kao u slučaju izgradnje marine Vanje Špiljka, nije uložio barem minimum energije i poslovnih sposobnosti u dovršenje dubiozne i dugogodišnje izgradnje mosta između Trogira i otoka Čiovo, gdje se posljednjih desetak godina stvaraju najveći prometni čepovi na jadranskoj magistrali…

Inače, marina „investitora“ Vanje Špiljka u Novom Vinodolskom, pompozno je otvorena u lipnju ove godine, a pozornost javnosti je tom prigodom plijenilo arhitektonsko rješenje upravne zgrade koja neodoljivo podsjeća na velebna zdanja svih negativaca u filmovima o Jamesu Bondu. Slučajno ili ne, iz toga bi se moglo zaključiti da je Vanja Špiljak neobično volio špijunske filmove o britanskom agentu 007.

Dodamo li tome podatak kako je Novi Vinodolski omiljeno dugogodišnje ljetno boravište Josipa Manolića, „spy“ priča o ministru Butkoviću i švicarskom „investitoru“ hrvatskog prezimena Špiljak, postaje još zanimljivijom.

Kaznena prijava koja svrbi Cvitana

Međutim, na posljednjoj redovnoj Skupštini Croatia Airlinesa, barem ne javno, nije bilo govora o komešanju i nervozi među prijašnjim čelnicima domaće zrakoplovne tvrtke koji su svojim kriminalnim poslovanjem oštetili nacionalnog prijevoznika za višemilijunske iznose! Naime, naša redakcija je već duže vremena u posjedu kopije kaznene prijave koju su djelatnici Croatia Airlinesa poslali na adresu DORH-a, ali i drugih institucija Republike Hrvatske, poput Ministarstva državne imovine (bivši DUUDI) na čijem je čelu ministar dr. Goran Marić, kao većinskog vlasnika tvrtke iz Buzina.

Prema dostupnoj kaznenoj prijavi, zbog gospodarskog kriminala međunarodnih razmjera i izvlačenja novca iz tvrtke u većinski državnom vlasništvu, a koju donosimo u prilogu teksta, optuženi su Srećko Šimunović – bivši direktor CA i trenutni poslovni partner tzv. švicarskog naftnog biznismena Vanje Špiljka, Ivan Mišetić – bivši dugogodišnji direktor Croatia Airlinesa, zatim Niko Bulić – bivši direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i bivši ministar turizma RH, poduzetnik Davor Djivoje – direktor i vlasnik tvrtke „Networld“ iz SAD-a, te djelatnica Croatia Airlines, izvjesna Lidija Šaban – zadužena za poslovanje s agentima na prodaji zrakoplovne dokumentacije CA. Prema analizi pravnih stručnjaka i opisu kaznenih djela, navedena kaznena prijava više naginje na postupanje USKOK-a nego DORH-a.

Svi navedeni sumnjiče se za udruživanje u kriminalnu skupinu radi ostvarivanja znatne imovinske koristi na štetu Croatia Airlines d.d., dakle na štetu Republike Hrvatske, jer je CA u većinskom državnom vlasništvu. Od svih prijavljenih imena, najzvučnija su imena Nike Bulića i Ivana Mišetića, posebno Mišetića, s obzirom da mu kći obnaša funkciju pomoćnice šefa kabineta premijera RH, Andreja Plenkovića. Naime, kako je premijerov šef kabineta, Davor Božinović, nedavno imenovan na novu dužnost ministra unutarnjih poslova Republike Hrvatske, izvršne poslove, odnosno v.d. šefice predstojnika ureda Vlade RH, u stvari, sada obnaša Tena Mišetić.

Da podsjetimo, Tenu Mišetić je saborski zastupnik SDP-a, Bojan Glavašević, još koncem 2016. godine prijavio Povjerenstvu za sukob interesa RH, zbog obiteljske premreženosti poslovanja u čijoj je glavnoj ulozi – njena majka, Ariana Bazala Mišetić. Ona je zaposlena na visokoj poziciji u njemačkom T-Comu, ali posredno i sa suprugom Ivanom Mišetićem, kao članom NO njemačkog T-Coma zbog budućih DT-ovih poslova izgradnje optičke mreže za širokopojasni internet s RH, teškom gotovo nekoliko milijardi eura. Dakle, u pitanju je veliki novac…

No, s obzirom na trenutnu političku poziciju prijavljene Tene Mišetić, hrvatskoj javnosti još nisu poznate odluke Povjerenstva, na čijem je čelu Dalija Orešković, poznatija kao snaha Slavena Letice. Istodobno je premijer Plenković na neuobičajen način „priveo“ glavnog državnog odvjetnika u Vladu RH zbog slučaja „Saucha“, a zatim održao i njihovu zajedničku konferenciju za medije, što je izazvalo javnu osudu. Stoga nije isključeno da Dinko Cvitan, očekujući potvrdu svog novog mandata na jesenskom zasjedanju Sabora, „vrući krumpir“ Ivana Mišetića i družine iz CA-a i HTZ-a, drži duboko u najnižoj ladici svog pisaćeg stola u Gajevoj 30 u Zagrebu. U Kaznenom zakonu RH, takav se opis događaja naziva – trgovanje utjecajem.

Posebno ponižavajuće za glavnog državnog odvjetnika bio je način na koji je tom prigodom doveden u Banske dvore. Naime, stekao se dojam da premijer Plenković drži na kratkom lancu prvog tužitelja Republike Hrvatske i da mu on istodobno – „pitomo jede iz ruke“.

Mišetić – korumpiraniji i opasniji za RH od Sanadera i Vidoševića

Iako se Nadan Vidošević uz Sanadera smatra jednim od najvećih štetočina koji su ikada hodali Hrvatskom, a javnost se već duže vremena pita – zašto taj „lepi dečko“ Nadan nije u Remetincu? – možemo slobodno konstatirati da za Remetinec ima i boljih kandidata od ljubitelja egzotičnih safarija i polarnih medvjeda. Naime, Ivan Mišetić, trenutni Tedeschijev potrčko u Atlantic grupi, kroz svoju poslovnu karijeru dokazao se kao teško korumpirana osoba u nizu korupcijsko-kriminalnih skandala.

Spomenuli bismo samo neke od do sada medijski eksponiranijih slučajeva, poput suđenja Sanaderu za slučaj Fimi Media, u kojem je baš Mišetić potvrdio i svjedočio da je samo on dao Sanaderu besplatnih aviokarata u vrijednosti više od 700 tisuća kuna. Nadalje, tu je i slučaj istodobnog Mišetićevog sjedenja „na dvije stolice“ – one direktorske u Croatia Airlinesu u Buzinu i one Lufthansine u Frankurftu, što je predstavljalo najgrublji oblik sukoba interesa, ili bolje rečeno korupcije. Zbog toga je dobio otkaz u domaćoj zrakoplovnoj tvrtki, koju zbog toga sada tuži za basnoslovni iznos od nekoliko milijuna kuna.

U to vrijeme Mišetićev kompanjom i voditelj prodaje u CA-u, Svemir Radmilo, naglo se „razbolio“, pa je proveo zaključan gotovo dvije godine na bolovanju u svom stanu u Splitu, bojeći se mogućeg uhićenja i pritvaranja. Iz straha da Radmilo ne propjeva, Mišetić ga je prije izvjesnog vremena uspio preko svojih političkih veza zaposliti na mjestu voditelja Zračne luke u Puli.

Zanimljivo je da je za sve to vrijeme, predsjednik NO Croatia Airlinesa bio Miomir Žužul, kojega je Sanader kasnije morao smijeniti zbog njegovog kriminala u neplaćanju poreza i ženinih malverzacija s tvornicom čarapa. O Žužulovim malverzacijama bi se mogao napisati roman, i to samo na bazi onoga što je objavljeno u dnevnom tisku…

Bulić zbog straha pobjegao u penziju

Prema medijskim napisima i iz HTZ-a, ali i dostupnoj kaznenoj prijavi, Niki Buliću se na teret stavlja niz sumnjivih djela u gospodarskom poslovanju dok je obnašao ministarsku funkciju, a koji bi se u svom opisu mogli nazvati – koruptivnima. To se posebno odnosi na uplitanje u kupovinu i uništavanje poslovanja „Bemextoursa“, zatim u poslovanju s britanskim tvrtkama „Inspirations Holiday“, “Charisma PR” i “Thomson Holidays“, te s američkom tvrtkom „Networld“, njegovog zemljaka Davora Djivoja. Navodno se ukupna šteta po RH u tim sumnjivim poslovanjima broji u iznosu većem od 50 milijuna američkih dolara…

Osim toga, na domaćem planu čudnih marketinških aktivnosti Nike Bulića posebno se ističe suspektan ugovor između HTZ-a i violončelistice Ane Rucner, vrijedan više od 5 milijuna kuna. Pritom je, kao dodatak ugovoru, Bulić morao usput zaposliti i menađericu Ane Rucner, pojačavši tako nepotrebno kadar HTZ-a dodatnim uhljebima.

Dok je iz Hrvatske isparilo više desetaka milijuna „turističkih“ dolara, zahvaljujući Niki Buliću, on je pak u svom radnom vijeku uspio „akumulirati“ dva stana u Dubrovniku i dva u Zagrebu. Pod sumnjom je i jedna nekretnina u Londonu, u kojoj živi Bulićeva kći. Naime, Niko Bulić se iz Londona vratio u Hrvatsku nakon što je zaključio radni odnos s beogradskim „Yugotoursom“, tijekom Domovinskog rata. Sve u svemu, sve navedeno zbog nesrazmjera Bulićeve plaće i stečene imovine – predstavlja zanimljiv materijal za medije i za institucije RH…

Inače, izvori u HTZ-u ističu kako se Niko Bulić zbog dugogodišnjih velikih financijskih repova koji se vuku za njim i za koje mnogi sumnjaju da će svoj epilog dobiti u nekoj od obrada DORH-a ili USKOK-a, potpuno povukao iz javnosti. Neki idu čak i korak dalje, pa spominju i moguće sankcioniranje dugovječnog turističkog djelatnika i temeljem Kaznenog zakona na osnovi ratnog profiterstva.

Lidija Šaban u vampirskom zagrljaju Davora Djivoja

Iz dostupne kaznene prijave vidljivo je da je djelatnica Croatia Airlinesa, gospođa Lidija Šaban, znala ili morala znati za postojanje dugogodišnjeg fantomskog ugovora njene tvrtke s tvrtkom „Networld“ iz SAD-a, u vlasništvu Davora Djivoja. I to posebno zbog okolnosti da je upravo ona servisirala „Networld“ i druge agente CA-a u distribuciji putne dokumentacije i drugih poslova koji proistječu iz ugovornih obveza. U njenom konkretnom slučaju postavlja se pitanje ili suučesništva u opisanim kaznenim djelima iz prijave DORH-u ili – pomanjkanja inteligencije.

Naime, analizirajući njen osobni facebook profil na internetu, zaključili smo kako je rieč o posljednjoj iznesenoj pretpostavci, pa stoga nije ni čudno da su je vlastiti kolege iz CA-a naveli u kaznenoj prijavi kao moguću pokajnicu u ovom predmetu. To naprosto nije ni čudno, kada se zna da se više od 18 godina odvijala kriminalna pljačka Croatia Airlinesa sa štetom od oko 50 milijuna američkih dolara, koji su završili u privatnim džepovima Davora Djivoja, vlasnika kompanije „Networld“ Communications Inc. iz SAD-a, te se u drugoj fazi pranja državnog novca slijevala ostalim prijavljenima u Hrvatsku.

Stoga i ne čudi zamolba djelatnika CA-a za pravnu međunarodnu pomoć u ovom slučaju, misleći pritom na – američki FBI. Jedini mali zadatak za Dinka Cvitana bila bi financijska forenzika i odgovor na pitanje – Kako su optuženi iz kaznene prijave mimo svih financijskih kontrola i državnog nadzora dijelili ukradeni novac?

Prodali slotove da namire ratnog profitera Djivoja?

U dnevnom tisku i na nekoliko portala bilo je više novinskih članaka o tome da Croatia Airlines ukida letove s najprometnije europske zračne luke Heathrow, s obrazloženjem o gubicima, ali da će zato ponovno tražiti letove s Gatwicka, druge najveće zračne luke u Velikoj Britaniji, s koje je ukinula letove samo nekoliko godina ranije. Istodobno su u CA-u najavili prodaju slotova – prava letenja i polijetanja s Heathrowa – za neke nevjerojatne iznose od samo 17 milijuna dolara za 5 slotova(!?). Normalne kompanije bi slotove iznajmile na neki vremenski rok, a ne se odrekle zauvijek tog teško stečenog prava, posebno kada se zna da su neke aviokompanije, samo za jedan slot, platile čak 65 milijuna dolara i da se u pravilu, godinama čeka na kupnju slobodnih slotova.

Sve se to događalo kada je na čelo Croatia Airlinesa, tajanstveno došao Zlatko Mateša, kao predsjednik NO-a, a na prijedlog tadašnjeg premijera Tihomira Oreškovića. Još interesantnije je bilo da je tadašnji ministar prometa, Oleg Butković, objavio zabranu prodaje slotova. Istodobno se predsjednik NO CA-a, Zlatko Mateša, s druge strane, nikad nije javno oglasio o prodaji slotova na Heatrowu.

Međutim, među djelatnicima CA-a, kako neslužbeno saznajemo, vlada uvjerenje kako je novcem od ishitrene i netransparentne prodaje slotova na Heatrowu, zapravo namiren ratni profiter Davor Djivoje i družina iz Croatia Airlinesa koja mu je sve to omogućila potpisivanjem fantomskih, dakle fiktivnih ugovora na štetu Republike Hrvatske.

Hoće li se Most, Živi Zid ili neka treća parlamentarna opcija sjetiti da to pitanje postavi u Saboru na jesenjskom dijelu zasjedanja i to u paketu s glasanjem o povjerenju Dinku Cvitanu, ostaje tek da se vidi. U ovom trenutku, „vesela lokalna družina iz Buzina“ se još uvijek zadovoljno smješka, no ako im policija ipak pokuca na vrata, barem jedan od njih, Srećko Šimunović, više se neće odazivati na ime Srećko…

Facebook Comments

Loading...
DIJELI