Za svaki sat tjelovježbe možemo očekivati da ćemo barem jedan sat živjeti duže

0
164

Prema jednom ispitivanju, gotovo 90 posto muškaraca radije vježba s prijateljem, bračnim partnerom ili u grupi, nego da to čini sam. Ti drugi mogu vam pružiti veliku podršku, ohrabrenje, ali i priznanje za rezultate vašeg treninga. Oni pridonose i tome da s vremenom ne odustanete od tjelovježbe.

Bez obzira što sa svih strana čujemo od onih koji su redovno uključeni u nekoj sportsko-rekreativnoj aktivnosti kako su usporili svoju srčanu frekvenciju, pronašli u sebi novu izdržljivost, „sagorili“ 8 do 10 kilograma viška svoje tjelesne težine, i bez obzira što stručnjaci tvrde da za svaki sat tjelovježbe možemo očekivati da ćemo barem jedan sat živjeti duže, ipak više od 40 posto onih koji naprave detaljan plan kako će početi s nekom od tjelovježbi, ne uspiju taj svoj plan realizirati, to jest, sve ostane samo na planu.

Treba vremena

Loading...

Kad treba duže vrijeme da se stekne određena kondicija, da se dođe u formu, većina od nas će ipak radije ostati ležati na kauču, gledati televiziju i grickati čipi-čips! Ima i onih koji će provoditi neko tjelesno vježbanje kroz jedan ili dva mjeseca, a nakon toga će jednostavno odustati.

Mnogi znanstvenici tvrde da redovna tjelovježba može ne samo usporiti proces starenja, nego i vratiti ga unatrag.

Očekujte da ćete se osjetiti umorni. Iznenadni zaljubljenik u tjelovježbu očekuje i inzistira na tome da treninzi odmah rezultiraju time da se on osjeti snažan i u punoj kondiciji. Nemojte na to računati. Tek nakon par mjeseci redovne tjelovježbe (trčkaranje, plivanje, vožnje bicikla, bržeg hodanja itd.) možete očekivati da ćete se osjetiti sposoban hodati brzo i raditi teže bez značajnijeg umora. Tko to ne shvati na vrijeme, često će odustati od daljnje sportsko rekreativne aktivnosti, pogrešno zaključujući „prestar sam da budem aktivan“.

Očekujte skrivene nagrade. Tjelovježba će s vremenom učiniti i da vaše tijelo izgleda bolje. Izgubit ćete nešto od prekomjerne tjelesne težine i izgledati ćete par godina mlađe. Ali, ako vam je cilj savršeno tijelo, završit ćete obeshrabreno. Međutim, da bi ostali trajno u sportsko rekreativnoj aktivnosti morate se fokusirati na unutarnje nagrade i koristi.

Pozitivan stav

Čini li vas tjelovježba manje tjeskobnim, napetim, nervoznim? Osjećate li da imate više energije? Spavate li bolje? Jedna studija sprovedena na grupi sredovječnih muškaraca pokazala je da je gotovo 60 posto ispitanika, nakon vježbanja samo jedan sat, tri puta tjedno, pokazalo veću sposobnost za donošenje odluka, bolju koncentraciju i pozitivniji stav prema radu i životu uopće.

Izaberite sportsko rekreativnu aktivnost koje vam osobno odgovara. To je zlatno pravilo. Odaberite ono prema čemu imate najviše afiniteta. Ako uživate pronalaziti nove prijatelje, vjerojatno ćete se više držati grupnih aktivnosti, kao što je košarka ili tenis, a manje usamljenih aktivnosti, kao što je vožnja bicikla.

Postavite si svoj vlastiti sistem tjelovježbe. Trčati maraton ne čini vas ništa zdravijim, niti ne pridonosi ništa boljoj srčanoplućnoj kondiciji, nego što to čini žustro hodanje pet kilometara, tri puta tjedno.

Priključite se grupi onih koji vježbaju. Prema jednom ispitivanju, gotovo 90 posto muškaraca radije vježba s prijateljem, bračnim partnerom ili u grupi, nego da to čini sam. Ti drugi mogu vam pružiti veliku podršku, ohrabrenje, ali i priznanje za rezultate vašeg treninga. Oni pridonose i tome da s vremenom ne odustanete od tjelovježbe.

Glazba pomaže

Ispitivanja su pokazala da glazba može inspirirati, povećati volju za tjelovježbom. Prema tome, kad imate mogućnosti slušajte glazbu dok vozite bicikl ili dok trčite.

Razmišljajte aktivno i postat ćete aktivni. Prelistavajte sportske magazine, vikendom nosite sportsku odjeću. Upisujte u dnevnik svoj progres, osnovne podatke o upravo obavljenom treningu. Držite tenisice i dres na vidljivom mjestu u stanu, tako da vas mogu podsjetiti na tjelovježbu. Vježbajte što je moguće bliže vašem mjestu stanovanja. izaberite vrijeme za trening koje vam je najpogodnije.

Kako se redovito pridržavate svog programa treninga iz tjedna u tjedan, tako i trening postaje sve lakši i lakši. Ne samo lakši, nego i počinjete uživati u njemu.