Pogled kaže više nego tucet riječi…

Za svaku situaciju u međuljudskim odnosima postoji duljina kon¬takta očima, koja se smatra normalna, moralna. Buljenje dulje od toga može značiti neuljudnost, agresivnost ili intimnost. Drugim riječima, različito dugo zadržavanje tuđeg pogleda šalje toj osobi različite poruke

Kontakt očima je jedan od najvažnijih vidova komunikacije medu ljudima. Ne kaže se uzalud da jedan pogled može više kazati nego tucet riječi. Vaše oči šalju i primaju različite poruke. Duljina pogleda, širina zjenica, spuštanje kapaka, dizanje obrva, sve su to važni sastavni dijelovi govora očima.

Za svaku situaciju u međuljudskim odnosima postoji duljina kon­takta očima, koja se smatra normalna, moralna. Buljenje dulje od toga može značiti neuljudnost,  agresivnost ili intimnost. Drugim riječima, različito dugo zadržavanje tuđeg pogleda šalje toj osobi različite poruke.

Kada je važan kontakt očima

Zadržite li pogled samo sekundu dulje od onoga što se smatra normalnim, vi već šaljete sasvim drugu poruku. Još jednu sekundu dulje – i  značenje se poruke opet mijenja. Ako zadr­žite pogled vama nepoznate osobe dulje od tri sekunde, vi poru­čujete: “Interesantni ste mi”.

Muškarac će na cesti atraktivnu ženu gledati i dulje od tri sekunde i zgodne žene to prihvaćaju. Međutim, u liftu gdje ne poznajete ljude, ta normalna duljina kontakta očima je praktički – nula. Vi ćete gledati ili u pod ili u gumbe u liftu ili negdje drugdje, samo ne u oči druge osobe. U vlaku ili u autobusu, međutim, taj kontakt očima je nešto dulji, a na cesti, na primjer,  još dulji. Pomoću igre očima usamljeni ljudi pronalaze i drugu osobu s kojom žele izmijeniti nekoliko riječi…



moškarac, žena

Kontakt očima je neobično važan i u poslovnim razgovorima. Ako u takvim situacijama izbjegavate kontakt očima, sugovornik može pomisliti da ste neiskreni u svom izlaganju. Ako trgovački putnik neke firme, za vrijeme kad uvjerava kupca u kvalitetu svog proizvoda, luta pogledom po stolu ili po zidovima ureda u kojem sjedi kupac i izbjegava njegov pogled, kupac može pomisliti da je taj putnik nesiguran u poznavanju svog proizvoda ili da ono što on govori o kvalitetama proizvoda – jednostavno nije istina. Slično pravilo vrijedi i za onog koji govori pred grupom.

Sretni su ljudi skloniji   održavanju dužeg kontakta očima, dok poti­šteni i  deprimirani ljudi izbjegavaju pogled, čak i s prijateljima. U određenim prilikama produljen pogled, uporno gledanje – zurenje, ne mora značiti prenošenje poruke simpatije, već naprotiv, nepri­jateljstvo, nepoštivanje, prijetnju, vrijeđanje ili pogrdu.

Upotreba sjenila za oči

U susretu s nekim privlačnim stvarima, naše se zjenice šire, kao znak zadovoljstva. Bez da smo uopće svjesni toga, mi toplo, sr­dačno reagiramo na osobu sa širokim zjenicama. Kao reakcija na takvu situaciju i naše se zjenice, istodobno – povećavaju!

Ako nekoj osobi želite izraziti da je cijenite, da pokazujete interes za nju, gledajte ju za vrijeme razgovora direktno u oči, a prije nego odmaknete pogled – spustite trepavice.

Dobro je znati da diskretna upotreba sjenila za oči, koje su boje tena, poboljšavaju vaš kontakt, dok umjetne boje – plava, ze­lena, ružičasta ili ljubičasta – odvraćaju pažnju s očiju.

 

 

Facebook Comments

Loading...
DIJELI