Najbolje umjetničke fotografije

0
248

U Fotografskoj umjetničkoj galeriji “Batana” u Rovinju bit će predstavljena žirirana kolektivna izložba fotografija članova CVU Batana i građana Rovinja i okolice, koji su se odazvali na natječaj “8. Smotra rovinjske fotografije”.

Nadrealna, neobična i snovita fotografija žene koja izranja iz slikarskog okvira držeći suncobran na tlu slikarskih i filmskih vrjednosti Mladena Boljkovca – prvonagrađeni je fotografski rad na prestižnoj tradicionalnoj 8. Smotri rovinjske fotografije na kojoj će biti predstavljena najbolja fotografska ostvarenja nastala tijekom prošle godine.

Izložba se otvara u Centru za vizualne umjetnosti u Fotografskoj umjetnčkoj galeriji Batana u Rovinju, a trajat će od 3. do 28. veljače

Loading...

Kako ističe Marino Raunić, na 8. smotru rovinjske fotografije pristiglo je 108 radova čime je 29 autora pokušalo uz veći ili manji uspjeh prenijeti vlastito poimanje ovogodišnje teme smotre čiji je cilj bio postizanje “prosebnog i jedinstvenog”, odnosno krtiteriji prosudbe oslanjali su se više na umjetničku dimenziju fotografije i prijenos određene poruke, nego na tehničku izvedbu i pridržavanje “pravila” fotografije.

U prvoj fazi, obzirom na raspon kvalitete radova,  bilo je relativno jednostavno izdvojiti 58 radova koji su zadovoljili kriterije čime su uvršteni u izložbi, ističe Raunić. Pristigli radovi pokazali su vrlo različit pristup poimanju teme ovogodišnje smotre, te je prilikom žiriranja u drugoj fazi, u uži izbor ušlo petnaestak najboljih radova. Nakon detaljne analize prema protokolu dodjeljene su tri nagrade, a šest djela je pohvaljeno.

Fotografija Mladena Boljkovca odmah se svojom osebujnošću izdvojila iz mase pristiglih. Iako je na prvi pogled zbunjujuća i nejasna, nakon pažljivijeg promatranja moglo se zaključiti da zadovoljava sve osnovne kriterije po kojima se neka fotografija smatra uspješnom: zanimljiva je i privlači pažnju, izražava osobni stav fotografa, prenosi poruku a uz sve to još i posjeduje likovne vrijednosti koje su skladno ukomponirane fotografskim sredstvima izražavanja. Iako je rezultat percepcije kod svakog pojedinca različit, možemo reći da je fotografija podijeljena na dva vizualno i sadržajno različita i dijametralno suprotna dijela. Za gornju tamniju stranu moglo bi se reći da predstavlja stanje neke opipljive, stvarne i po strukturi čvrste konstrukcije. Donja strana fotografije potpuno je drugačija – nestvarna i lepšava. Zapravo, prikazana je  slika koja je nagnuta i oslonjena na zid. Sa tom  neobičnom, okvirom definiranom slikom stapa se i istovremeno iz nje izranja isto tako neobičan lik žene. Zatvorene oči, izraz lica i pokret tijela prikazuju unutarnje stanje. Kišobranom u ruci žena održava krhku ravnotežu. Gornji tamni dio fotografije pritišće donji svjetliji. Neizbježna je aluzija na stanje duha i tijela Autor time iznosi svoju viziju te propituje interakciju materijalnog i duhovnog. Fotografijom postavlja pitanja i istražuje ali ne daje jednoznačne odgovore već nas navodi da na vlastito mišljenje.”, obrazlaže Raunić.

Iako je drugonagrađeni autor Dorijano Orbanić serijom fotografija prikazao očaravajući i dirljiv trenutak rođenja pilića, bila je dovoljna samo jedna iz niza da promatrača potakne u poimanju neizvjesnosti kao neizostavnog dijela života. Maleno i po mnogima plemenito i inteligentno živo biće koje se prvi put osovilo na duge klimave noge neizbježno nameće pitanje o svojoj sudbini, ali i krhkosti i neizvjesnosti svačijeg života. Samu percepciju događaja autor je upotpunio znalačkim korištenjem fotografskih izražajnih sredstava i elemenata. Tako je na primjer odabirom crno bijele tehnike filtrirao nepotrebne informacije. Korištenjem velikog otvora blende izdvojio je pilića iz lagano zamućene pozadine. Primjenom pravila trećine dao je značaj subjektu te kompozicijski uskladio sliku. Nakošenim horizontom prilikom kadriranja naglasio je dinamiku i nestabilnost trenutka.

„Koraci“ su naziv za kolekciju fotografija kojom se predstavio trećenagrađeni autor Ermano Bančić. Kolekciju čini serija, kao što i sam naziv sugerira, kompozicijski vrlo dinamičnih fotografija. Glavna odlika serije fotografija jest izražena simbolika. Vidimo iscrtane smjerove na asfaltu, dječja kolica, noge odraslih osoba, znakove za osobe sa invaliditetom, štap za hodanje. Na četvrtoj, zadnjoj fotografiji znakovit je istovremeni prikaz nejasnog odraza osobe u lokvi vode te iznova dječjih kolica. Sve su to vrlo jaki simboli koji redom upućuju na djetinjstvo, usmjerenost, odraslu dob, jurnjavu i stres, bolest, starost i na kraju smrt ,ali istovremeno i novi početak., te je čitava serija vrlo lijepo ispričana priča o životu.

Pohvaljeni autori su Vlado Bjelajac za kolekciju „Život u očima“, Gordan Ukić za fotografiju „Kud koji mili moji“, Kruno Sudec za seriju „Fragmenti i slojevi“, Ana Travizi za „Djecu svijeta – 3“, Monika Antolović za Pogled koji govori“ i Sandi Karlović za „Reborn“.