Filmovi Hirokazu Koreedae

0
75

Retrospektiva započinje remek-djelom Nitko to ne zna (2004), djelom slobodno temeljenim na tragičnoj priči čije je otkriće 1988. potreslo japansku javnost

Od četvrtka, 28. ožujka do utorka, 2. travnja kino ‘Tuškanac’ donosi prvu hrvatsku retrospektivu od 10 filmova najznačajnijeg suvremenog japanskog redatelja Hirokazu Koreeda, autora koji je svojim elegičnim djelima i karakternim studijama zaokupljen temama egzistencijalne praznine, otuđenosti, besperspektivnosti i složenih međuljudskih relacija. Uoči projekcije filma ‘Nitko to ne zna’, uvodnu riječ održat će filmski kritičar Mario Kozina.

Festival započinje filmom Nitko to ne zna (2004), djelom slobodno temeljenim na tragičnoj priči čije je otkriće 1988. potreslo japansku javnost. Posrijedi je djelo koje je redatelj pripremao punih 15 godina, a koncipirano je kao egzistencijalna obiteljska drama s maestralno karakterno-psihološki profiliranim, mladim protagonistima, koje imponira polaganim ritmom, promišljenim redateljskim rješenjima te iznimno temeljitim radom s glumcima.

Loading...

U petak je na rasporedu fantastična drama Život nakon smrti (1998), u kojoj se Koreeda na poetičan način bavi temom umiranja, suočavanja s odlaskom s ovog svijeta i svođenja životnih računa, dok se u nastavku večeri prikazuje humorna drama Nakon oluje (2016), u kojoj se na prepoznatljiv način bavi dinamikom obiteljskih odnosa, inteligentno ne nudeći odgovore, već opservirajući i bilježeći detalje koji sačinjavaju život i međusobne odnose članova obitelji.

Subotu donosi redateljev debitantski dugometražni igrani film Sablasna svjetlost (1995), dramu ovjenčanu nagradama u Veneciji, u kojem se Koreeda predstavio kao izuzetno potentan i zanimljiv filmaš impresivnog stila, a potom slijedi Želim (2011), nagrađivana drama u kojem redatelj matricu dječjeg pustolovnog filma dijelom bajkovite premise vješto isprepliće s realističnom urbanom dramom o disfunkcionalnoj suvremenoj obitelji i njezinu raspadu.

Nedjelja donosi Obiteljske veze (2018), obiteljsku dramu nagrađenu Zlatnom palmom u Cannesu, u kojem se redatelj opet pokazuje kao majstor u opserviranju ljudske prirode, dovodeći ponovno u fokus odnose unutar obitelji i dinamiku tih odnosa, makar obitelj formalno ovaj put nije biološka, te gradeći sugestivan mikrosvijet u kojem ono pojedinačno i intimno čini općim i univerzalnim.

U ponedjeljak je na rasporedu Kreće se (2008), nagrađivano djelo koje odlikuju oštroumne opservacije, sjajno profilirani likovi, stilska izbrušenost i zaokruženost te vrlo sugestivno uznemirujuće ozračje obiteljske drame. U nastavku večeri slijedi drama ovjenčana nagradom žirija u Cannesu Kakav otac, takav sin (2013), ostvarenje suvremene i univerzalne tematike koje se na znanoj premisi o zamjeni djece po rođenju na inteligentan način bavi nizom tema.

Retrospektiva završava u utorak dramom Naša mala sestra (2015), u kojem autor na prepoznatljiv način slojevito elaborira dinamiku odnosa unutar netipične obitelji, s osloncem na izbjegavanje površne sentimentalnosti i nizanje sitnih detalja u oslikavanju svakodnevice, dok u nastavku večeri slijedi Distanca (2011), još jedno ostvarenje u kojem se autor na vrlo poetičan, suptilan i elegičan, ali nimalo patetičan način bavi nekima od svojih omiljenih tema.