Vrijednost kineske maloprodaje u ovoj će godini dosegnuti više od 5.600 milijardi dolara, za 100 milijardi dolara više nego u SAD-u, pokazuju istraživanja konzultantske tvrtke eMarketer.
Rast imovinskog stanja kineske populacije i ubrzani razvoj trgovine putem interneta pokrenuli su maloprodajnu eksploziju u toj zemlji.
“Posljednjih su godina kineskim potrošačima povećani prihodi i milijuni Kineza postali su nova srednja klasa. Rezultat toga je nagli porast kupovne moći i prosječne potrošnje po osobi”, rekla je Monica Peartiz eMarketera.
Procjene konzultantske kuće naglašavaju da svjetskim brendovima kinesko tržište postaje sve važnije, čak i u slučaju da rast svjetskog gospodarstva uspori. Kina je već sada najveće svjetsko tržište automobila i pametnih telefona.
Razlika između kineskog i američkog maloprodajnog tržišta nastavit će se povećavati u sljedećim godinama, a pritom će Kina brže rasti barem do 2022. godine, navodi u svojim procjenama eMarketer.
Najveće kineske kompanije za trgovinu putem interneta Alibaba i JD.com odigrale su ključnu ulogu u eksplozivnom rastu. Očekuje se da će u ovoj godini udio kupnji kineskih potrošača putem interneta iznositi 35 posto ili 2.000 milijarde dolara, dok će američki potrošači tim putem ostvariti tek 11 posto ukupne kupnje, objavio je eMarketer.