Jadrolinija kreće u izgradnju broda od 50 milijuna eura

Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL

Riječ je o brodu od 10 tisuća bruto tona, duljine 120 metara, s kapacitetom prijevoza do 220 vozila i tisuću i pol putnika, kojima će na raspolaganju biti dva velika salona s ugostiteljskim i ostalim pratećim sadržajima.

Koncept novog Jadrolinijinog broda za povezivanje vanjskih otoka s kopnom, čija je vrijednost procijenjena na čak 50 milijuna eura, dovršen je ovih dana, potvrđeno je iz Jadrolinije za Novi list. Izrađene su i prve 3D kompjutorske vizualizacije broda, suvremenog plovila koje će moći ploviti u zahtjevnim uvjetima otvorenog mora na Jadranu. Riječ je o brodu od 10 tisuća bruto tona, duljine 120 metara, približnih dimenzija sadašnjeg Marka Pola, s kapacitetom prijevoza do 220 vozila i tisuću i pol putnika, kojima će na raspolaganju biti dva velika salona s ugostiteljskim i ostalim pratećim sadržajima.

“Vanjski izgled broda karakteriziraju moderne linije i tradicionalne boje Jadrolinije. Ovaj koncept broda predstavlja zadnja dostignuća tehnike i modernog putničkog komfora. Osnovna ideja je da novi brod bude u mogućnosti ploviti u težim uvjetima plovidbe na otvorenom moru odnosno povezivati odredišta gdje bi plovidba trajala pet do šest sati uz nekoliko ukrcaja i iskrcaja. Kad govorimo o vanjskim otocima, treba reći da u njih ne spadaju samo Lastovo i Vis, već i Korčula i Hvar. Ovim brodom Jadrolinija namjerava zamijeniti brod »Lastovo«, građen 1970. godine i kapaciteta prijevoza svega 60 vozila”, kaže Alan Klanac, predsjednik uprave Jadrolinije.

ISPITIVANJA U BAZENU

Trenutno su u tijeku modelska ispitivanja u bazenu, a izrađena ugovorna dokumentacija služit će kao osnova za ugovaranje gradnje i kalkulaciju cijene broda, odnosno raspisivanje javnog natječaja za njegovu gradnju. Projekt izrade ugovorne dokumentacije na međunarodnom je natječaju dobila tvrtka »Remontowa Marine Design & Consulting« iz Poljske.

Po izradi ugovorne dokumentacije, odluku o raspisivanju natječaja za gradnju donose uprava i Nadzorni odbor Jadrolinije, a predviđeno vrijeme izgradnje ovakvog broda je 24 mjeseca, što znači da bi, u idealnom slučaju, mogao biti isporučen do kraja 2019. godine. No kako se potupci javnih natječaja često otegnu zbog žalbi i prigovora, možda je realnije očekivati da novi ponos Jadrolinijine flote zaplovi početkom 2020. godine.



ŠIRENJE VAN JADRANA

Brod će biti građen na temelju „Strateških smjernica i mogućnosti razvoja Jadrolinije 2015.-2027“ kojima Jadrolinija intenzivira proces obnove i razvoja flote, a predstavljat će i vjerojatno najveću pojedinačnu investiciju u programu obnove flote teškom čak tri milijarde kuna.
Glavni je cilj, navode iz Jadrolinije, osigurati povezanost hrvatskih otoka i obale, na korist otočnog stanovništva, gospodarstva i turizma Republike Hrvatske. Program daljnjeg razvoja flote, ukupne vrijednosti veće od dvije milijarde kuna, odnosno 281 milijun eura, predstavlja osnovu daljnjeg rasta i razvoja poslovanja nacionalnog putničkog brodara.

Osim toga, planirano je i širenje na tržišta izvan Jadrana, a glavni cilj Strategije je zadržati sve sadašnje linije u nacionalnim vodama pod okriljem Jadrolinije.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI