Začetak izvanredno dugovječnog Porschea 911 (1963.)

Dana 12. rujna 1963. predstavljen je javnosti prvi primjerak vozila iz kojeg je nastala izvanredno dugovječna linija Porschea 911. Premda je predstavljenom modelu isprva bilo dodijeljeno ime Porsche 901, ubrzo je promijenjeno u Porsche 911. To je učinjeno zbog žalbe francuskog Peugeota, koji je želio sebi u Francuskoj rezervirati pravo na troznamenkasta brojčana imena s nulom u sredini. Kako za francusko tržište ne bi morali uvoditi zamjensko ime, u Porscheu su se odlučili spomenutom modelu promijeniti ime u 911.

Ime i okvirni dizajn pokazali su se neobično trajnim, tako da se čak i danas proizvode novi modeli pod imenom Porschea 911, koji izgledom podsjećaju na izvorni model iz 1963. (dakako, u smislu tehnologije pa čak i cjelokupne platforme oni predstavljaju novodizajnirana vozila).

Konfiguracijski se Porsche 911 kroz cijelo vrijeme svoga postojanja isticao po šesterocilindričnom bokser-motoru smještenom u stražnjem dijelu vozila, što je razmjerno rijetka kombinacija u autoindustriji (Volkswagen Buba koristio je bokser-motor u stražnjem dijelu vozila, ali u četverocilindričnom obliku). Prvi primjerci Porschea 911 došli su u prodaju 1964. godine, a imali su motor sa 130 konjskih snaga. Kasnije su snage motora ugrađivanih u Porsche 911 dosezale čak i 620 konjskih snaga. Izvorno zračno hlađenje u modelima Porschea 911 kasnije je prerađeno u vodeno. Osim verzija s čvrstim krovom, uvedena je i specifična verzija s tzv. Targa krovom, kao svojevrstan polukabriolet (s mogućnošću skidanja središnjeg dijela krova).

Original možete pronaći na povijest.hr

Facebook Comments



Loading...
DIJELI