Atentat na naftu u autima: Holokaust dieselskih motora…

0
932
Davis-Monthan Air Force Base

Dizel je - s obzirom na potrošnju energije - daleko ekonomičniji od benzina - u godini izbijanja tzv. 'Dieselgate' je postigao povijesno najbolji kompromis u pogledu potrošnje i kilometraže. Istodobno se smatra da je dizel gorivo štetno zbog emisije dušikovih oksida, koja je najveću štetu izazvala u njemačkim gradovima. Zato je diesel pogonu - objavljen rat!

Ljudi digitalnog doba su, uglavnom, medijski zatvorenici. Stvari koje se događaju, dogodile su se jer su se dogodile u medijima: jesu li istinite, ne znamo, jesu li se stvarno dogodile, ili ne – ne znamo. Tako se prije dvije godine u SAD-u dogodila „afera diesel“, čije su posljedice smrtonosne. Dizelskim su motorima najavljivali „nuklearni rat“: iz proizvodnje ću nestati do tridesetih godina našeg stoljeća…!

Nitko nije pitao – što se nalazi iza toga, i što se uopće događa? A činjenice su slijedeće. Domovina benzinskog goriva (benzina) je SAD. Prije trideset godina tamo niste mogli pronaći postaje (gas station) za naftu – ona je pokretala kamione ili vlakove, ali obične automobile – ne. Stoga je uvođenje dizelskog goriva u osobne automobile jedna od najvažnijih revolucija kasnog dvadesetog stoljeća: to je isključiva zasluga Europe, osobito Njemačke i Francuske.

Loading...

Dizel je – s obzirom na potrošnju energije – daleko ekonomičniji od benzina – u godini izbijanja tzv. „Dieselgate“ je postigao povijesno najbolji kompromis u pogledu potrošnje i kilometraže. Istodobno se smatra da je dizel gorivo štetno zbog emisije dušikovih oksida, koja je najveću štetu izazvala u njemačkim gradovima. Zato je diesel pogonu – objavljen rat!

Sumnja stiže iz Stuttgarta…

No, prijeđimo na činjenice: postoji mnogo tvari u ispušnim plinovima dizelskih motora – to je istina. Najštetniji za zdravlje bio bi dušikov dioksid (NO2) i samo nekoliko milijuna milimetara velike čestice prašine. Maksimalna dopuštena količina tih čestica (u Njemačkoj) je 50 mikrograma čestica prašine u kubičnom metru zraka. Količina NO2 ne smije prelaziti 40 mikrograma po kubičnom metru. Te je vrijednosti odredio Helmholtzov institut za medicinu okoliša u Münchenu, oslonivši se na preporuke Svjetske zdravstvene organizacije.
Obje ove tvari smatraju se vrlo štetnima za zdravlje. Do toga smo zaključka došli usporedbom duljine životnog vijeka urbanih i ruralnih stanovnika. Nešto kraći životni vijek u gradovima pripisuje se većoj izloženosti prometu, ispušnim plinovima i, osobito – dvjema spomenutim supstancama. Očekuje se da će od njih u Njemačkoj prerano umrijeti 12.000 ljudi. Što je 4 puta više nego u prometnim nesrećama…

Ali, ovdje postoji sumnja, jer kako bi se to održalo, mnogi bi ljudi trebali umrijeti upravo u Stuttgartu, gdje su dopuštene granice obje tvari gotovo uvijek prekoračene. Grad leži u nekoj vrsti kotla i kao takav se slabo provjetrava. Ponekad se zbog toga najavljaju i alarmni uvjeti.

Bolnica Crvenog križa (Krankenhaus vom Roten Kreuz) u Stuttgartu jedna je od najpoznatijih ustanova u Njemačkoj koja se bavi plućnim bolestima. Njezin ravnatelj, profesor Martin Hetzel, ne govori ništa o tim gradskim alarmima. Tvrdi da nemaju studije Helmholtzova instituta koje bi se temeljile na statističkim usporedbama, te da ne postoji osnova za usporedbom. Navodi i da ne postoji bolest pluća ili srca koja bi bila posljedica navedenog mikropraha ili NO2. Dodaje da ne postoji niti jedan smrtni slučaj koji bi se mogao pripisati djelovanju te dvije tvari. To su teorijski, matematički konstruirani modeli…
No, dizel kao gorivo, svejedno nestaje iz prometa. Atentat na motore s unutarnim izgaranjem, koji upotrebljavaju naftu, je tolko sveprisutan da su neke automobilske tvrtke već prestale s proizvodnjom dizelovih modela („Volvo“, na primjer). Ono što je „Volvo“ učinio, samo je prvi korak prema nestanku dizela iz svjetske proizvodnje…

Nitko ništa ne propitkuje…

Ali, nitko ne propitkuje elementarne činjenice: ako je neovisna analiza učinaka dušikovih oksida na ljudska bića (Stuttgart) točna, zašto ne postane i široko dostupna? Jer, dizel je najuspješnija tehnologija za osnovni fizički zadatak – prijenos takve i takve težine, uz istodobno konzumiranje najmanje energije. Nitko nikada prije to nije bio u stanju izvesti…
U ovom trenutku alternative nema. No, benzin je isti, ako ne i gori zagađivač, a natjecanja koja diktiraju zakoni fizike – s dizelskim gorivom – ne može izdržati. Ako želite premjestiti određenu težinu (npr. automobil), trebat će vam više benzina nego dizelskog goriva. Osim toga, to će koštati skuplje i okoliš će biti zagađeniji…

Međutim, uzroci opće ludosti koja proganja dizelske motore s planeta su – skriveni. Ali barem za glumce koje poznajemo: to su isti oni koji, u vrijeme najgore zime u Srednjoj Europi (Hrvatska), suvereno upozoravaju da zbog globalnog zatopljenja – masovno izumiru sjeverni medvjedi. Što mediji onda napuhuju do neprepoznatljivosti!

Boreći se za dielske motore, borimo se protiv kobnih manipulacija koje donose mainstream mediji, pretvarajući istinu u bajke i obrnuto…

*autor je profesor na
Sveučilištu u Ljubljani,
član Hazuda