Zašto naši ministri obrane šalju zrakoplove i helikoptere na remont u Ukrajinu i Rusiju?

wikimedia

Nedavno smo pisali o tome zašto je propalo veliko ulaganje Boeinga u Hrvatsku i priložili autentične e-mailove koji ukazuju, u najmanju ruku, na čudno ponašanje bivših ministara gospodarstva i obrane, Ivana Vrdoljaka i Ante Kotromanovića.

Obrambene snage, pogotovo vojno zrakoplovstvo, temelj su nacionalne sigurnosti svake suvremene države. Prilikom običnih vježbi, padali su nam avioni i helikopteri. Razlozi nesreća bili su nekvalitetni i stari zamjenski dijelovi. Hrvatska je servis MIG-ova u Ukrajini, odnosno ugrožavanje vlastite nacionalne sigurnosti platila 130 milijuna kuna, a na optuženičkoj klupi našli su se samo Josip Čović i Ivica Josipović, dva ”pikzibnera” i to zbog ”pišljivih” deset tisuća eura mita. Kotromanović se na sudu pojavio kao svjedok. Uskok je tražio isključenje javnosti sa suđenja, tobože radi zaštite nacionalne sigurnosti Republike Hrvatske. Naravno, javnost nije upoznata s činjenicom da su Ukrajinci obavljali i servis helikoptera. Suradnja se nastavila i nakon afere s MIG-ovima.

Matthew Millet, utjecajni europski lobist i predstavnik moćnih stranih kompanija, upozorio je tadašnjeg ministra obrane Antu Kotromanovića na opasne kriminalne radnje povezane sa servisom helikoptera i vojnih zrakoplova u Ukrajini. Kotromanović je dobio i pismo ponude od češke tvrtke koja ima sve europske certifikate i dozvole za servis vojnih helikoptera. U prethodnom tekstu objasnili smo kako je ovaj posao bio preduvjet za Boeingovo ulaganje u Zrakoplovno-tehnički centar. Da, s tim ulaganjem, Hrvatska bi uz nova radna mjesta dobila infrastrukturu za samostalni servis aviona i helikoptera. S vremenom, druge bi države slale svoje avione na servis u Hrvatsku. Zašto se to nije dogodilo, trebalo bi upitati bivšeg ministra Kotromanovića.

Zanimljivo, sadašnji ministar obrane Damir Krstičević donio je samostalnu odluku o novom remontu helikoptera koje je povjereno tvrtki „Ruski helikopteri“ iz Čite. Kako su za prošli posao remonta, zapravo fijasko, krivi isključivo Čović i Josipović, kada po Krstičeviću ispada da je odluka o remontima  u ingerenciji samog ministra obrane? U Večernjem listu, Davor Ivanković 17. kolovoza 2017. o svemu piše:

U finalu natječaja, na koji se javilo 12 tvrtki, bili su ostali ti Rusi i Ukrajinci iz nama poznate državne tvrtke Ukrspecexport, čiji je zavod u Odesi proveo kontroverzni remont MiG-ova 21. Kako je na čelu MORH-a Damir Krstičević, dakle apsolutno čovjek NATO-a, očito je morao imati valjanih razloga što je dodijelio posao vrijedan više od 30 milijuna dolara – Rusima. Čim je ta vijest procurila, počelo je “bušenje” MORH-a pa je ispalo da Krstičević “jača rusku obrambenu industriju”. Spomenuta eskadrila transportnih helikoptera prizemljena je već mjesecima.”



Uistinu, nema nikakve logike da čovjek NATO Saveza šalje vojne helikoptere na remont u Rusiju, osim, naravno, ako Rusi nisu jedini koji taj remont mogu obaviti. Ipak, s obzirom na informacije kojima baratamo i dokumente koje posjedujemo, takav scenarij nije realan. Ovoga puta objavljujemo povjerljive dokumente koji dokazuju da je bivši ministar obrane Ante Kotromanović bio obaviješten o ponudi češke tvrtke CZE za posao remonta helikoptera. Taj posao bio je preduvjet za ulaganje Boeinga u Hrvatsku. Umjesto s europskim tvrtkama, naši ministri rade s Ukrajincima i Rusima. Pitamo se samo, što o svemu ovom misle u NATO savezu?

Facebook Comments

Loading...
DIJELI