Evo što sada Hrvatska treba napraviti da bi unovčila uspjeh

screenshot

Profesorica Lekić progovorila je o drugoj strani Svjetskog prvenstva i hrvatskog uspjeha.

Ima jedna zemlja mala, sada svatko za nju zna”, pjevali su davne 1998.godine legendarni Baruni slaveći brončane hrvatske nogometaše, ako je kojim slučajem u međuvremenu netko zaboravio na Hrvatsku naši srebreni nogometaši koji su igrali senzacionalan nogomet na Svjetskom prvenstvu u Rusiji pobrinuli su se za to da Hrvatska još dugo ne siđe s naslovnica svjetskih medija. A kako će se takav oblik promocije odraziti na jednu od najvažnijih grana hrvatskoga gospodarstva, turizam, upitali smo uglednu profesoricu i jednu od najpoznatijih hrvatskih stručnjakinja za turizam Romanu Lekić, koja je baš poput svih građana naše zemlje fascinirana uspjehom naših nogometaša.

Naravno, već mjesec dana živim u toj priči i promatram zapravo, ja sam inače antropolog u turizmi, s one humane strane sam ušla u turizam, nisam ekonomista i po prvi puta u mojoj praksi imam primjer koji zaista mogu dati svojim studentima da ne misle da fantaziram. Naime, što se dogodilo, dogodila se čarolija. Dogodilo se iscjeljivanje. Dogodio se jedan fenomen koji je zapravo, kako mi je jučer kćer poslala poruku: ‘mama ne budi tužna sada cijeli svijet zna za Hrvatsku’. I mislim da je ona to tako dobro i jednostavno opisala, upravo je to ta priča sada cijeli svijet zna za Hrvatsku. Sama priča koja se dešavala na terenu, ali i ono što je bilo iza scene je važno. Dakle, od spontanosti, šarma, ženstvenosti, majčinske topline naše predsjednice, od ponašanja, izgleda lica naših navijača sve je to bilo fascinantno, autentično i spontano. To je gostoljubivost i ljubav koja čini turizam”, objašnjava naša sugovornica.

Gostoljubiv i dobar domaćin srž je turizma, a Hrvatska je to vjeruje Lekić uistinu i pokazala proteklih dana.

Kada dođete kod nas u Hrvatsku onda ćete se tako dobro osjećati jer mi volimo ljude, mi smo ponosni na našu zemlju. Sve te silne emocije i vrijednosti. Još jedna stvar koja je bitna za turizam i za daljnju priču, ako se bude uspjela iskoristiti za daljnju promociju je da sada treba taj val i tu erupciju kanalizirati s određenim marketinškim alatima, a tu je još i izuzeto veliko zajedništvo gdje su zapravo nas svi skupa ti događaji i igrači u Rusiji povezali, ali osvojili smo i simpatije. Hrvatska je jedna mala zemlja, možemo sad reći kroz njih je postala domaćin svijeta, jer zapravo sve se događalo u Hrvatskoj iako se priča događala gore na terenu”, naglašava Lekić te dodaje da je sada samo stvar na koji način to kanonizirati i prezentirati. Ipak, naša sugovornica stava je da nama ne treba puno turista, ali nam trebaju kvalitetni turisti.

Ljudi koji će dolaziti tijekom cijele godine, koji će s nama trošiti novac i uživati. Nama ne trebaju turisti koji će nas iscrpiti, umoriti naše ljude koji će se razboljeti, uništiti našu prirodu, to nama ne treba, nama treba sasvim drugačiji turizam, nama treba turizam po mjeri čovjeka, znači čovjek je vraćen u središte sustava. Ta čovječnost i taj vitalnost, ta gostoljubivost, humanost koju su oni pokazali to je nešto što je dio našega identiteta, i to je sada naš identitet. Oni su očarali. Jednostavno su očarali i začarali i sad tu magiju treba iskoristiti. Sad je pokrenuta energija, to vam je ona mala snježna kugla koja se spušta s vrha snježnoga brijega i koja se poslije pretvara u lavinu. Znači, mi moramo sada to vješto kanalizirati, to je svaka turistička destinacija, svaki hotel, restoran, znači svi ovi ljudi koji su sada bili u Hrvatskoj u gradovima našima u kojima se slavilo su odaslali slike dalje preko društvenuih mreža i rekli mi smo u fenomenalnoj zemlji, u kojoj se slavi, ljudi su topli, mi se osjećamo kao doma, ovo je raj. To je poziv, pitanje je kako ćemo mi to kapitalizirati”, smatra Lekić uz opasku da sada trebamo raditi na tome da dovedemo turiste s kojima ćemo uživati, kako bi iskoristili ovaj senzacionalan trenutak.



Facebook Comments

Loading...
DIJELI