Samo jedna limuzina koju Plenković naručuje, vrijedi kao sva privatna vozila njegovih ministara!

Sanjin Strukic/PIXSELL

Na listi Vladinih želja, deset je skupih automobila visoke klase. Riječ je o metalik crnim vozilima, snage minimalno 280 konja, s pogonom na četiri kotača. Stakla će, dakako, biti zatamnjena, a u autima će se naći i pretinci za hlađenje u stražnjem putničkom dijelu. Spominju se i grijana prednja i stražnja sjedala i nosači zastavica na prednjim blatobranima. Kriteriji su to za audi A8, mercedes S klase ili pak BMW 7. Cijena - od 820 tisuća do 1,1 milijun kuna!?

Dobro došli u Hrvatsku, državu političkih licemjera! Tako bi se nekako mogla sažeti događanja koja su obilježila proteklih nekoliko tjedana u našoj – maloj državi za velike političare – koji su stasali uhljebničkim metodama. Prije svega nekoliko dana, javnost je žustro lamentirala o problemima i dugovanjima u hrvatskom zdravstvu, govorilo se i kako mnoge škole u europskoj nam državi i 21. stoljeću, još uvijek nemaju računala, naglabalo se kako u državi živi mnoštvo gladnih, da je mnogo onih koji djeci ne mogu priuštiti niti jedan topli obrok… I da, zaista se samo govorilo, jer je malo tko od naših političara koji su zasukali rukave i poduzeli nešto po tim pitanjima.

Naši političari svojevrstan su fenomen u svijetu, jer za razliku od svih ostalih koji časno obnašaju ovu dužnost, oni se – ne bave narodom. Bave se sami sa sobom! I na tom polju vode veliku bitku nošeni pitanjem – kako što bolje ugoditi vlastitoj taštini. Kako to doista izgleda i koliko se razbacuju novcem, svjedočili smo na primjeru SDP-a, nesretne stranke koju vodi mlađahni Davor Bernardić, čovjek koji se u ovoj našoj političkoj kaljuži naprosto ne snalazi najbolje.

Naime, Partiju je stisnuo teret od gotovo deset milijuna kuna dugovanja, koje im je na vrat natovario bivši kolega Milan Bandić. Riječ je o originalnom iznosu od 4,3 milijuna kuna, koji je, navodno, potrešen za Bandićevu kampanju 2009. godine, kada je on još bio partijski činovnik. Kampanju je kreirala tvrtka „Designsystem“, koja je naručivanje spotova povjerila tvrtki „Advans“, a plaćanje je na koncu došlo Televiziji Sljeme, koja sada potražuje povrat sredstava za zakupljeni medijski prostor. Nakon maratonske sjedinice dogovoreno je da će se dug otplaćivati u ratama, a Bandić će zauzvrat odustati od jednog sudskog spora kojeg vodi protiv svoje bivše stranke.

Deset novih vip-limuzina

U sjeni tih partijskih događanja, premijer Andrej Plenković opasno se i nadasve ozbiljno zaigrao, pa tako vladajući naručuju skupe i luksuzne limuzine za ministre i političare, vjerojatno da se državom vozaju sa zatamnjenim staklima kako ne bi morali promatrati jad i čemer koji za sobom ostavljaju. Vlada, naime, ako vam je promaklo, nabavlja deset novih vip-limuzina, iako su jesenas nabavili čak dva blindirana vozila. Sada je pak raspisan natječaj vrijedan 30 milijuna kuna, pa će se za svako pojedinačno vozilo prosječno izdvojiti oko 480 tisuća kuna.



Na listi želja, kao da pišu djedu Mrazu, deset je i znatno skupljih automobila visoke klase. Riječ je o metalik crnim vozilima, snage minimalno 280 konja, s pogonom na sva četiri kotača. Stakla će, dakako, biti zatamnjena, a u autima će se naći i pretinci za hlađenje u stražnjem putničkom dijelu. Jednako tako, spominju se grijana prednja i stražnja sjedala i nosači zastavica na prednjim blatobranima. Kriteriji su to kojima odgovaraju audi A8, mercedes S klase ili pak BMW 7, a cijena tih vozila kreće se od 820 tisuća kuna, pa sve do 1,1 milijun kuna.

No, kada se samo površno baci oko na imovinske kartice aktualnih ministara, lako je konstatirati da su s rasipanjem novca hrvatske sirotinje naše političke elite daleko komfornije, nego što je to slučaj s njihovim vlastitim imetkom. Naime, kada su u pitanju njihovi privatni automobili, takvi su vrijedni deset puta manje, nego što vrijede vozila koja se naručuju. Kvaliteta i cijena privatnih vozila, drastično se razlikuje od onih koje ministri i ostali dužnosnici voze službeno, jer vozila koja voze u slobodno vrijeme, ne samo da su puno povoljnija, već su daleko od senzacionalnih automobila. Pritom pojedinci imaju vozila stara i više od 20 godina, dok pojedini auto uopće ne posjeduju.

Krenimo redom, od kapetana tog voznoga parka, a to je sam premijer Andrej Plenković, koji privatno vozi passat iz 2011.godine. Automobil prvog čovjeka Vlade u trenutku prijave u imovinsku karticu vrijedio je 100 tisuća kuna. Vozilo ne posjeduje ministrica gospodarstva, Martina Dalić, ali zato to njen suprug nadoknađuje s nissanom jukeom iz 2012. godine, čija je vrijednost istovjetna premijerovom autu – riječ je, naime, o 100 tisuća kuna.

Ukupna vrijednost voznog parka šefice hrvatske diplomacije, Marije Pejčinović Burić, iznosi oko 110 tisuća kuna. Ona, pak, posjeduje peugeot 307 iz 2002., te lexus 430 iz 2007. godine. Ministar obrane, Damir Krstičević, vlasnik je renaulta lagune iz 2000. godine, čija je vrijednost procijenjena na 70 tisuća kuna.

Da se od haenesa može dobro živjeti, svjedoči primjer potpredsjednika Vlade i ministra graditeljstva, Predraga Štromara. Uđu li komunalni redari u njegovo dvorište, što se dopušta zakonom kojega je nedavno osmislio, ondje bi mogli zateći limuzinu od 145.207 kuna. Riječ je o mitsubishiju outlanderu 4 WD iz 2012. godine. Prvi blagajnik Lijepe naše Zdravko Marić vozi audi A 6 iz 2016., vrijedan vrtoglavih 350 tisuća kuna.

Supruga ministra Božinovića vozi se u BMW-u petici iz 2008. godine, dok on sam posjeduje peugeot 308 iz 2008. godine, a oba su automobila vrijedna oko 140 tisuća kuna. Jedan od onih koji nemaju osobni automobnil je Tomislav Ćorić, ali zato njegova supruga posjeduje auto vrijedan 120 tisuća kuna – BMW X1 iz 2012. godine. U skupini ministara koji su bez vozila su i Marko Pavić, te Tomislav Tolušić. Supruga ministra poljoprivrede vozi passat iz 2016.godine čija je vrijednost oko 200 tisuća kuna.

Ministarska putujuća karavana

Automobil nema ni ministar Dražen Bošnjaković, ali je zato gospođa Božinović vlasnica toyote RAV4, vrijedne 50 tisuća kuna, iz 2009.godine. Ministar zdravstva posjeduje audi A 4 iz 2008. godine vrijedan oko 70 tisuća kuna, a njegova kolegica iz ministarstva zaduženog za pribavaljanje sredstava iz EU fondova, Gabrijela Žalac, također je na listi onih koji se automobilom ne mogu pohvaliti. No, suprug ministrice Žalac posjeduje mercedes iz 1995. godine, vrijedan 24 tisuće kuna.

Supruga ministra prometa Olega Butkovića, vlasnica je fiata bravo, vrijednog 35 tisuća kuna, iz 2007. godine. Ministar Tomo Medved posjeduje passat iz 2003. godine, vrijedan 35 tisuća kuna, dok i Goran Marić spada u kategoriju onih koji nemaju auto. Zato mu supruga vozi peugeot 308, vrijedan 30 tisuća kuna. Samozatajni ministar turizma, Gari Cappelli vozi se u volvu 60Xc, a njegova supruga u polu iz 2013.godine. Oba vozila vrijede oko 250 tisuća kuna.

Ministar uprave, Lovro Kuščević, jedan je od najimućnijih u Plenkovićevoj vladi. Zajedno sa suprugom posjeduje pravi mali vozni park, pa tako u njegovoj imovinskoj kartici stoje honda iz 2000. i mercedes iz 1989. godine, dok je supruga vlasnica mercedesa iz 1980. godine. Unatoč raskošnom popisu, njihovi automobili vrijede svega 20 tisuća kuna. Volvo C30 iz 2007. godine, vrijedan 35 tisuća kuna, vlasništvo je ministrice obrazovanja, Blaženke Divjak, dok se u polu iste godine, vozi ministrica kulture, Nina Obuljen, a njeno vozilo vrijedi 34 tisuće kuna. I na koncu spomenimo ministricu Nadu Murganić, koja ne posjeduje automobil.

Iz ove priče se može vidjeti da samo jedan novi automobil kojeg naručuju naši vladajući, vrijedi otprilike kao svi auti u vlasništvu Plenkovića i njegove ministarske putujuće karavane. I na kraju zaključimo: Samo obraz nema cijenu, a oni su svoj pokazali…

 

Facebook Comments

Loading...
DIJELI