Da Frljić, u novoj predstavi, bejzbol palicom opali Hasanbegovića po glavi ljevičari bi to nazvali vrhunskom satirom i umjetničkim djelom, a kada bi Hasanbegović uspio eskivirati udarac prozvali bi ga desničarskom svinjom!

0
440
Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

A razularena masa bi urnebesno skandirala:'Udri jače Frljijače'.

Ovih je dana, novinarka Jutarnjeg lista Goranka Jureško, a u povodu uprizorenja nove Frljićeve predstave u Kerempuhu napisala da su građanima Hrvatske poprilično dojadili lijevi i desni ‘pubertetlije’ koji nikako da odrastu bez obzira radili u teatru, na televiziji, u politici.

Takva njezina konstatacija proizašla je iz onog dijela Frljićeve predstave u kojem su Bijanec, Bogović, Hasanbegović, Željka Markić, Thompson, svinje koje šmrču kokain. Ona je stoga povukla paralelu s jednom drugom predstavom koja je također ovih dana bila igrana u firentinskoj glazbenoj kući Maggio musicale. Naime, na kraju izvedbe te modernizirane Bizetove predstave Carmen, publika je sve popratila gromoglasnim – zviždanjem!
Umjesto da Don Jose ubije Carmen ona se dokopa njegova pištolja i skrati ga za život, piše Goranka Jureško.’Pokušaj da opera bude ‘suvremena’ te da se muškarcima pokaže kako je njihovo nasilje neprihvatljivo završio je drugim nasiljem, no ovoga puta ženskim. Oni koji su došli slušati prije svega sjajnu Bizetovu glazbu nisu imali razumijevanja za pokušaj ‘političke angažiranosti’ i upozorenja da su ‘žene oduvijek zlostavljane što se mora promijeniti’ i to su jasno dali do znanja svojim zvižducima.
Profil je to publike koja traži ‘svoju operu’, a oni pak koji hoće performanse i nazovi satiru neka ne ‘svojataju njihovu kuću’, napisala je novinarka Jureško, konstatirajući da se i u Zagrebu prethodnih dana Oliver Frljić ‘igrao’ s Pirandellom također pokušavajući biti ‘politički angažiran’ odnosno ‘prokazati’ javnosti koja ne vidi dobro tko su ‘bad boys i bad girls u Hrvatskoj’.

Loading...

Dijelu onih koji su mu posebno zapeli za zub nakalemio je svinjske glave, pustio da pjevaju narodnjake, a sve u oblaku bijelog praha’, piše Jureško. A novinar Večernjeg lista Davor Ivanković je u svojoj kolumni za istu predstavu napisao da je u Zagrebu prije nekoliko dana na kazališnim daskama uprizoreno masovno ubojstvo. Na kraju predstave “upucani” su likovi oko čijeg identiteta nije bilo nikakve dvojbe, pa su svi prepoznali Zlatka Hasanbegovića, Željku Markić, Marka Perkovića Thompsona, biskupa Milu Bogovića, Velimira Bujanca i Josipa Klemma. “Upucani” su pod pokličem da treba ubiti fašističke svinje.
Spomenuti likovi i doslovno su na pozornici nosili nabijene svinjske glave’, piše Davor Ivanković. Publika koja je došla to vidjeti, gotovo svi osim Hasanbegovića, koji je također bio u publici, pala je u delirij nakon predstave smatrajući da je, kako je napisao Ivanković, baš super “pokokati”, pa makar na kazališnim daskama, političke, kulturne i javne, novinarske likove koje ne podnose i ne dijele njihove, kako kažu, konzervativne, nazadne i nacionalističke ideje, Pa kad je već tako, piše nadalje Ivanković, zamislimo novu preradu navodnog Pirandellova djela i zamislimo druge likove. Zamislimo da svinjske glave nose Frljić, Bojan Glavašević, Aco Stanković, Vili Matula, Sanja Sarnavka i Mladen Badovinac iz TBF-a. I zamislimo da rade sve što su radili Hasanbegović i društvo u predstavi, znači od šmrkanja kokaina, tuljenja, izvlačenja ne hrvatske, nego jugoslavenske zastave iz vagine, kao i da ih na kraju predstave upucaju uz poklič da treba pobiti komunjarske, jugofilske svinje. Bi li to bio skandal?
Vrlo izgledno, i bio bi to okidač zbog kojeg bi se digle sve progresivne snage hrvatskog društva, javile bi se brojne udruge, nevladine, kulturnjačke i novinarske te bi takvu predstavu proglasile ne samo govorom mržnje, nego i masovnim pozivom na likvidaciju političkih protivnika.

HASANBEGOVIĆ: Otišao sam na Frljićevu predstavu da vidim kako izgleda moj lik sa svinjskom glavom


No, nakon Frljićeve predstave, istini za volju, javile su se, gotovo, sve te progresivne snage društva koje je Ivanković spomenuo ali ne da kritiziraju predstavu nego da daju punu potporu ‘velikom umjetniku’ Oliveru Frljiću kako bi ga podstakli da u budućim predstavama bude još radikalniji. Primjerice, da Frljić, u nekoj budućoj predstavi, umjesto nabijanja svinjske glave Hasanbegoviću na glavu, zgrabi bejzbol palicu i Hasanbegovića žestko opali po glavi, tada bi pripadnici ovog spomenutog progresivnog kora, da ne kažemo ljevičari, po svoj prilici, to nazvali vrhunskom satirom i umjetničkim djelom. A kada bi Hasanbegović uspio eskivirati udarac prozvali bi ga desničarskom svinjom i urnebesno skandirali:’ Udri jače Frljijače’.