Kina snižava carine na uvoz američkih automobila

Kina će sniziti carine na uvoz američkih automobila na tri mjeseca, u okviru „trgovinskog primirja“ između dva najveća gospodarstva svijeta.

Od 1. siječnja Kina će ukinuti dodatne carine od 25% uvedene tijekom trgovinskog sukoba sa SAD-om, priopćilo je kinesko Ministarstvo financija.

Ta je zemlja u srpnju povisila carine na uvoz američkih automobila do 40%, svega nekoliko dana nakon što je značajno snizila carine na uvoz automobila i rezervnih dijelova iz drugih država s 25% na 15%.

Podsjećamo: na nedavno održanom (30. studenog i 1. prosinca) summita država članica G20 u Buenos Airesu, američki i kineski predsjednici dogovorili su se o odgodi novih sankcija u idućih 90 dana. Do isteka tog roka države bi morale sklopiti sporazum, a u protivnom SAD najavljuju nove carine na uvoz kineskih proizvoda.

Nakon susreta Donalda Trumpa i Xi Jinpinga u glavnom argentinskom gradu Kina je obnovila uvoz američke soje, odlučila je sniziti carine na uvoz američkih automobila, a moguće je i da obnovi uvoz kukuruza. Prema pojedinim informacijama, kineski trgovac naftom Unipec planira obnoviti uvoz nafte iz SAD-a u ožujku iduće godine.



S druge strane, Bijela kuća planira i službeno odgoditi ranije planirano povećanje carina od 1. siječnja.

Utjecaj „trgovinskog primirja“ na američke proizvođače automobila bit će ograničen. Naime, SAD su 2017.g. u Kinu izvezle oko 250 tisuća automobila za iznos od cca 10 ,5 milijardi dolara. Za usporedbu, Amerikanci su prošle godine kupili više od 17 milijuna automobila (Automotive News). Pa iako General Motors Co. i Ford Motor Co.prodaju većinu automobila u Kini, većina njih proizvedena je u zajedničkim tvornicama u Kini i ne podliježe 40 %-tnim carinama.

Kina je tijekom posljednjih 5 godina bila najveće tržište za GM, izjavila je ta tvrtka, kazavši, kako su u tu zemlju 2017.g.  prodali više od 4 milijuna automobila. Ali jednako kao i u slučaju Forda, većina njih bila je proizvedena u Kini.

Međutim, ova kineska odluka može pomoći tvrtki Tesla, koja se u listopadu požalila da joj trgovinski rat čini štetu i podriva konkurentnost na kineskom tržištu. Zbog carina na uvoz američkih automobila električni automobili Tesla u Kini koštaju čak 60% više nego njihovi konkurenti. Prodaja automobila Tesla u Kini je u listopadu pala za čak 70% na godišnjoj razini.

Smanjenje kineskih carina također je pozitivan signal i za njemačke automobilske koncerne BMW i Daimler. Naime, te tvrtke isporučuju Kini velike količine teretnih vozila s njihovih tvornica u SAD-u.

Samo iz ovih nekoliko podataka vidljivo je koliko je svjetsko gospodarstvo međusobno umreženo i međuovisno i kako jedna pogrešna ili smišljeno pogrešna odluka utječe na čitav niz gospodarskih subjekata pa i čitavih sektora, ne samo u državama koje se međusobno trgovinski sukobljavaju. U takvim okolnostima nemoguće  je govoriti o pobjednicima i poraženima jer gubitnici su svi, a jedino omjeri gubitaka mogu biti različiti.

 

Original možete pronaći na www.geopolitika.news

Facebook Comments

Loading...
DIJELI